وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

آشنایی با ابزارها و تکنیک‌های تبلیغات غیر متعارف (Unconventional Advertising)

تلویزیون، مطبوعات چاپی، رادیو ، اینترنت، بیلبوردهای محیطی و حتی ایستگاههای اتوبوس دست در دست تبلیغات، به عنوان رسانه‌های انتقال پیام‌های تبلیغاتی و بازاریابی سازمانها و شرکت‌ها شناخته میشوند. در واقع تبلیغات مایه‌ی حیات بخش این رسانه‌ها است، و از طرفی دستگاه تبلیغات جهت انتقال پیام خود وابستگی مستقیمی به این رسانه‌ها دارد. این مسئله سبب شده که رسانه‌های این چنینی در میانن همهمه تبلیغات کمرنگ شوند و مخاطبان با بی تفاوتی از کنار آنها عبور کنند.
زمانی را فرض کنید که مشغول تماشای برنامه محبوب خود از تلویزیون هستید، در این حین پخش ناگهانی آگهی‌های بازرگانی رشته افکار شما را پاره میکند و به این خاطر تصمیم میگیرید که کنترل را بردارید و شبکه را تعویض کنید. بی تفاوتی به تبلیغات از جمله مهمترین عارضه‌های بازاریابی در عصر حاضر است و موجب اتلاف سرمایه‌های بسیاری میشود.
در این میان برخی از آژانسهای تبلیغاتی خوش فکر و خلاق با بهره‌گیری از رسانه‌های غیر متعارف، خود را برجسته و متمایز میکنند. مرور تجربه‌های این قبیل سازمانهای نوآور در عرصه‌ی تبلیغات نشان میدهد که میتوان از هر چیزی در جهت تبلیغات اثر بخش بهره برد. خواهید پرسید چگونه؟ کافی است نگاهی به تجارب و نمونه‌های موجود در خصوص تبلیغات غیر متعارف بپردازیم:

1-    تمبرهای خبری

تمبر تکه کاغذی چهارگوش و چسب دار است که سالها در ارتباطات پستی به کار میرفته است. سال 1840 بود که اولین تمبر دنیا به نام بلک پنی (پول سیاه یا پنی سیاه) منقوش به تصویر ملکه ویکتوریا در انگلستان به کار رفت. برای سهولت در چسباندن تمبر، پشت آن را به چسب ضعیفی آغشته میکردند. این مسئله که پشت تمبر منقوش به چهره ملکه انگلیس باید برای چسباندن با آب دهان مرطوب میشد، موجب جاروجنجالهای فراوان در این کشور شد، چرا که

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی " بخوانید.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.