وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

چشم انداز 2020 بازاریابی : سه رکن سازمانهای آتی بازاریابی

سازوکارها و فرهنگ آینده‌‌ی بازاریابی با ساختار فعلی آن تفاوت‌های بسیاری خواهد داشت:
•    مصرف کنندگان آتی، تقاضاهای بیشتر و متنوع‌تری خواهند داشت و ارضای تقاضاهای پیدا و پنهان آنها کار دشواری است.
•    ظرف چند سال آتی، تسهیلات مرتبط با فناوری و ابزارهای تکنولوژی در دسترس قریب به اتفاق مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. این مسئله موجب بالا رفتن سطح انتظارات مصرف‌کنندگان از شرکت‌ها شده و موجب کاهش میزان بردباری آنها در قبال محصولات نامناسب خواهد شد. ضمن آنکه حق انتخاب آنها را گسترش می‌دهد.
•    مصرف کنندگان آینده، استحکامات ذهنی و دیوارهای تدافعی بلندتری در مقابل پیام‌های تبلیغاتی خواهند داشت و افرادی گزینش‌گر هستند. آنها ترجیح می‌دهند که با تعداد برندهای کمتری ارتباط بگیرند و در عوض بر عمق روابط خود بیافزایند.
•    و ... .
 
به نظر محققین فعال در حوزه‌ی آینده پژوهی در کسب و کار، نتیجه این رخدادها سازمان‌ها را وادار می‌کند که روی سه مقوله‌ی اساسی سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند:
•    مشتری نوازی و مشتری مداری به حد اعلای آن: مصرف کنندگان آتی به هیچ وجه با خدمات معمولی و متوسط خشنود نخواهند شد. لذا بیشترین موفقیت از آن سازمانهایی خواهد بود که بتوانند بیشترین ارزش افزوده را برای مشتریان خود خلق کنند. این مهم از طریق طراحی و اجرای دقیق برنامه‌های مشتری نوازی و رفتار عالی با خریداران حاصل می‌شود.

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی " بخوانید.



منبع: مقاله Vision 2020
به نقل از : mycustomer.com

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.