چشم انداز 2020 بازاریابی : سه رکن سازمانهای آتی بازاریابی
سازوکارها و فرهنگ آیندهی بازاریابی با ساختار فعلی آن تفاوتهای بسیاری خواهد داشت:
• مصرف کنندگان آتی، تقاضاهای بیشتر و متنوعتری خواهند داشت و ارضای تقاضاهای پیدا و پنهان آنها کار دشواری است.
• ظرف چند سال آتی، تسهیلات مرتبط با فناوری و ابزارهای تکنولوژی در دسترس قریب به اتفاق مصرفکنندگان قرار خواهد گرفت. این مسئله موجب بالا رفتن سطح انتظارات مصرفکنندگان از شرکتها شده و موجب کاهش میزان بردباری آنها در قبال محصولات نامناسب خواهد شد. ضمن آنکه حق انتخاب آنها را گسترش میدهد.
• مصرف کنندگان آینده، استحکامات ذهنی و دیوارهای تدافعی بلندتری در مقابل پیامهای تبلیغاتی خواهند داشت و افرادی گزینشگر هستند. آنها ترجیح میدهند که با تعداد برندهای کمتری ارتباط بگیرند و در عوض بر عمق روابط خود بیافزایند.
• و ... .
به نظر محققین فعال در حوزهی آینده پژوهی در کسب و کار، نتیجه این رخدادها سازمانها را وادار میکند که روی سه مقولهی اساسی سرمایهگذاری بیشتری داشته باشند:
• مشتری نوازی و مشتری مداری به حد اعلای آن: مصرف کنندگان آتی به هیچ وجه با خدمات معمولی و متوسط خشنود نخواهند شد. لذا بیشترین موفقیت از آن سازمانهایی خواهد بود که بتوانند بیشترین ارزش افزوده را برای مشتریان خود خلق کنند. این مهم از طریق طراحی و اجرای دقیق برنامههای مشتری نوازی و رفتار عالی با خریداران حاصل میشود.
ادامه این مطلب را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی " بخوانید.
منبع: مقاله Vision 2020
به نقل از : mycustomer.com
سبز باشید