وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

جشن ورود TMBA به دهه دوم زندگي خود 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

جشن ورود TMBA به دهه دوم زندگي خود

رفت به شب بیش ز ده ساله راه

دید درختی همه غرق ضیا

روز پی کسب و شب از بهر عشق

چشم بدی تا که نبیند تو را

خلق بخفتند ولی عاشقان

جمله شب قصه کنان با خدا

 

امروز TMBA به دهه دوم زندگي خود وارد شد. همراهان عالم عامل عاشق من آن را قلب بازاریابی ایران می‌دانند. در آغاز دهه دوم، حس کودکی را دارم که دوره‌ی ابتدایی را به پایان رسانده و حال می‌خواهد وارد دوره‌ی دبیرستان شود و شاید جوانی که تازه مقطع لیسانس را تمام کرده و می‌خواهد کارشناسی ارشد را آغاز کند، اما نه همان دوره‌ی ابتدایی بهتر است، چون همواره یاد گرفته‌ایم که دچار دام غرور نشویم. به ياد مي‌آورم زماني را كه TMBA كار خود را با یک اتاق کوچک، آغازكرد. اما امروز نسبت به گذشته، در جایگاه بلندتری ایستاده ایم و گذشته هایمان را در پایین دستها با شوق نگاه میکنیم. چرا که راه دشواری پیموده‌ایم. ايمان دارم كه پيمودن اين مسير و رسيدن به قله‌ها بدون هم‌سویی و همراهی و تلاش‌ها و مرارت‌هاي تمامي كساني كه در رشد و توسعه TMBA کوشیدند، ميسر نبود. يقین دارم، هر چه برداشت کردیم حاصل همدلي و در پرتو تلاش انسان‌های مصمم و توسعه‌یافته‌ و عالمان، عامل عاشق‌پيشه‌اي است که در لباس همكار، مشتری، استاد، مشاور، و یا هر نقش دیگري TMBA را همراهی کرده اند. شايستگاني كه حضورشان رنگ و جلاي ديگري به تلاشهاي ما مي‌بخشد. دست یکایک تمامی همراهانم را به نشانه قدرشناسی می‌فشارم. خوشحالم که پروژه‌های متعدد تحقیقات بازاریابی را در سطح ملی و بین‌المللی اجرا کردیم تا با کسب اطلاعات دقیق و بهنگام ریسک تصمیم‌گیری اشتباه را برای مدیران بنگاههای اقتصادی پایین بیاوریم. به‌عنوان مشاور در کنار بنگاههای اقتصادی متعددی بودیم و هستیم که موفقیت هر یک از آنان شوق و عزم ما را برای خدمت بیشتر، افزون کرد. در سطح آموزش‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی فعالیت زیادی را به صورت مشترک با دانشگاههای معتبر و یا اختصاصی انجام دادیم. و اکنون گروه TMBA با چهار دفتر مجزا و تیم قدرتمند و دانا که هریک مایه افتخارم هستند، بیش از گذشته می‌درخشد.

در سال جاری مجوز کانون تبلیغاتي صادر شد، ما برنامه‌هاي خوبي براي توسعه آن داريم. به‌علاوه برای رونق بخشیدن به کتاب‌های بازاریابی، و با توجه به اقبال خوب اهالی بازاریابی؛ مساحت فروشگاه انتشارات بازاريابي به عنوان مرکز تخصصی کتاب‌های بازاریابی و فروش (در روبروی دانشگاه تهران) حدود سه برابر شد. امسال موفق شدیم اولين ماهنامه‌ی کاربردی در حوزه‌ی بازاریابی، فروش، پخش و توزیع را به نام بازارياب بازارساز منتشر كنيم. مخاطبان اصلی اين مجله را كه تا به امروز شش شماره از آن منتشر شده ویزیتورها، فروشنده‌ها، بازاریابها و موزعان تشکیل می‌دهند. همچنین مطالب مجله بگونه‌ای در اختیار خوانندگان قرار گرفته است که مدیران بازاریابی، فروش و پخش نیز می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. به موازات آن، نشریه توسعه مهندسی بازار همچنان پرقدرت و پس از هشت سال انتشار بي‌وقفه در قالب دوماهنامه انتشار می‌یابد. به‌علاوه دراین مدت کوتاه برخی از کتابهای پیشین تجدید چاپ شد نظیر کتاب‌هاي "نقشه ذهن مشتري"، "نوروماركتينگ"، "رفتار مصرف‌كننده: خريدن داشتن، بودن"، "چهل گفتار ارتقاي مهارتهاي فروش" که اکنون به چاپ دوم رسیده‌اند. برخی از کتابها نظیر نه به نه در فروش بيمه‌هاي عمر، استراتژي‌هاي بازاريابي مشتري ‌مدار، برندينگ عاطفي، عصر بازاريابي، قدرت فروش مثبت، و مجموعه بازاريابي و زندگي نيز از جمله كتابهاي چاپ جديد مجموعه انتشارات بازاريابي هستند. و البته کتاب "مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران" به چاپ بیست‌ودوم رسیده است. لازم به ذکر است انتشارات بازاریابی در سومین سال فعالیت بیش از شصت کتاب را به عزیزان همراه تقدیم کرده است.

برآنیم که همچنان با دقت، سرعت، و كيفيت بالاتر کار کنیم و در این راه نیز توصیه‌ها و پیشنهادهای شما عزیزان را خواهانیم.

در آغاز دهه دوم از عمر TMBA، ضمن احساس شعف، به خودم و یاورانم یادآوری می‌کنم که بهتر است ناراضی باشیم اما از نوع مثبت. یادمان باشد جهان را انسانهای ناراضی مثبت می‌سازند. ما خوب هستیم، اما برای عالی شدن باید بیشتر و بهتر کار کنیم. ما خادم اهالی شریف بازاریابی ایران با پتانسیل هستیم. و همواره شعار خانواده‌ی دوست‌داشتنی‌مان را به یاد داریم:

"امید، آگاهی و مهارت را با دقت، سرعت و کیفیت عرضه می‌کنیم."

 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.