۲ محرک اصلی ارزش سازمان

۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0 دیدگاه
۲ محرک اصلی ارزش سازمان

با گشودن حسابهای دفتری هر سازمانی به صفحاتی بر میخوریم که اشاره هایی به نظریه های موسوم به اعتبارسنجی و تکنیکهای ریاضیاتی برای محاسبه آن دارند. اما فارغ از صحت و سقم این روشهای آماری و محاسباتی در ارزشیابی و اعتبارسنجی یک سازمان، شرکتها در عالم واقع و توسط مردمانی واقعی با انگیزه های متفاوت و در بازاری پویا با آینده ای غیرقطعی که کسی توان پیش بینی کاتمل آن را ندارد مورد ارزیابی قرار میگیرند.

کارآفرینان برای دستیابی به نتایج مالی بهینه میبایست ارزش و اعتبار سازمان خود را با تعامل مستمر با سرمایه گذاران و خریداران بالقوه و بیان چشم اندازها و ظرفیتهای بالقوه سازمان خود تقویت کنند. آنها میبایست بر مطمئن بودن و قابلیت گسترش ظرفبتهای خود تمرکز کنند و آن را در قالب ماموریت سازمانی خود بیان دارند.

3 ابزار برای تحلیل و اعتبارسنجی مشتریان

۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0 دیدگاه
3 ابزار برای تحلیل و اعتبارسنجی مشتریان

بنگاههای اقتصادی ایران برای حضور در بازارهای جهانی باید به مدیریت وصول مطالبات و اعتبارسنجی مشتریان توجه ویژه ای کنند. در همین راستا و با درک اهمیت این موضوع نیز در مورخ هفدهم بهمن ماه سمیناری کاربردی با عنوان مدیریت وصول مطالبات و اعتبارسنجی مشتریان به همت آموزشگاه بازارسازان در محل هتل المپیک تهران و با سخنرانی اینجانب پرویز درگی برگزار خواهد شد. در واقع، روابط با مشتری سرمایه ای ناملموس و پراهمیت است چرا که مشتری نه عاملی مادی بوده و نه دارای ارزش بازاری (ارزش بازار قیمتی است که بتوان از فروش یک کالا به دست آورد) است. اما در هر حال، ارزش یابی کار و کسب بدون اعتبارسنجی و ارزیابی مشتریان ناممکن  و ناقص خواهد بود. اما سه ابزار  کلی برای ارزیابی مشتریان داریم:

فروشنده های خوبتان را از دست ندهید

۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0 دیدگاه
فروشنده های خوبتان را از دست ندهید

اعضای یک تیم فروش شامل نیروهایی میشود که روزانه تلاش زیادی برای انجام وظایف و مسئولیت های خود دارند بنابراین نگه داری و حفظ این کارمندان خوب، هم برای تجارت ها  و کار و کسبهای مختلف و هم برای موفقیت،گسترش و توسعه کار اهمیت دارد. اما چقدر در حفظ فروشندگان شایسته خود مهارت دارید؟
آیا قحطی فروشنده داریم؟
بطور کلی در زمینه نیروی متخصص کمبود وجود دارد و این امر به توانایی ما در جذب و حفظ بعضی تخصصها نظیر فروش لطمه میزند. براساس مقاله  انتشار یافته در بیزژورنال، دلایلی وجود دارد که به کمبود نیروی فروش دامن میزند. از جمله انکه فرهنگ عمومی چندان اقبالی به مشاغل مرتبط با فروشندگی نداشته و اساسا عوام دیدگاهی تخصص محور به این شغل کاملا حرفه ای ندارند. حال آنکه فروش و فروشندگی بر خلاف بسیاری از تابوهای اجتماعی نه شغلی سطح پائین و از روی ناچاری، بلکه پیشه بسیاری از افراد خوشنام و ثروتمند درکشورهای پیشرفته است.

شماره سی و دوم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0 دیدگاه
شماره سی و دوم ماهنامه بازاریاب بازارساز منتشر شد

شماره سی و دوم (بهمن 1395) ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد. با خواندن این ماهنامه با مسائل و موضوعات متنوع حوزه بازاریابی و فروش آشنا خواهیم شد. لازم به ذکر می‌دانم که علاقه‌مندان برای دریافت اشتراک می‌توانند با شماره 66028404 و 66028405 در تهران تماس حاصل کنند.

توصیه هایی برای جوانانی که سودای ایجاد کار و کسب دارند

۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0 دیدگاه
توصیه هایی برای جوانانی که سودای ایجاد کار و کسب دارند

در بحث شروع یک کاروکسب معمولاً تمرکز تمام کارشناسان روی کارآفرینان جوان است که قبل از سی سالگی توانسته‌اند به فردی شناخته شده در صنعت خود تبدیل شوند و کاروکسب موفقی داشته باشند. در همین راستا در مجلات معتبری مانند فوربس، اکونومیست، و وال استریت ژورنال همواره فهرست‌هایی مانند "میلیاردرهای ریز سی سال" یا "کارآفرینان جوان" منتشر می‌شود. البته این موضوع بدان معنا نیست که نمیتوان بعد از این سنین اقدام به کارآفرینی کرد و باید درنظر داشته باشیم که زندگی در سی سالگی تمام نمی‌شود. اتفاقاً برخی از کاروکسب‌های موفق نتیجه‌ی تلاش افرادی بوده‌اند که ابتدا تجربیات لازم را به دست آورده‌اند و سپس اقدام به تأسیس کاروکسب خود کرده‌اند.

۱۰ سوال برای آنکه سازمان فروش موفقی داشته باشیم

۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0 دیدگاه
۱۰ سوال برای آنکه سازمان فروش موفقی داشته باشیم

به پایان سال نزدیک میشویم، با مرور روشهای سازمانهای موفق فروش در سطح جهانی درباره وجود یک موضوع مشترک میان  آنها حتم پیدا میکنیم: موفقیت شما در فروش بسته به قدرتتان در پیش بینی نیازها و انتظارات مشتریان است. در اینجا فهرستی از سوالاتی را بررسی میکنیم که به شما در آماده سازی سازمان فروش خود برای کسب موفقیتهای بیشتر و حصول نتیجه مطلوب  کمک میکند:

هتل المپیک هفتم بهمن ماه 1395 میزبان سمینار مدیریت توزیع و پخش با سخنرانی رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران خواهد بود

۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0 دیدگاه
هتل المپیک هفتم بهمن ماه 1395 میزبان سمینار مدیریت توزیع و پخش با سخنرانی  رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران خواهد بود

صنعت پخش به دلیل ارتباط دو سویه، از یک طرف با واحدهای تولیدی و از سوی دیگر با مصرف‌کنندگان، از تخصص و هوش و ظرفیتی برخوردار است که این توان را در سایر تشکل‌های صنفی کمتر می‌توان دید. آموزشگاه بازارسازان یکی از اعضای گروه tmba با درک این ظرفیت  هفتم بهمن ماه سال جاری، اقدام به برگزاری سمینار مدیریت توزیع و پخش با سخنرانی اینجانب پرویز درگی  خواهد کرد. 

دلیوری محصول؛ چرا و چگونه؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0 دیدگاه
دلیوری محصول؛ چرا و چگونه؟

همه ما با توجه به الزامات زندگی ماشینی و  کلان شهر نشینی بطور حتم گاهی در شرایطی قرار گرفته‌ایم که نیاز به خرید از فروشگاه داشته باشیم در حالی که خودمان امکان این خرید را نداریم. از دیگر سو مساله زمان در این شرایط اهمیت بیشتری یافته و در دنیای امروز سرعت در انجام کارها به موضوع مهمی در زندگی افراد تبدیل شده است؛ پس اگر قرار باشد خرید خود را به صورت تلفنی و یا اینترنتی سفارش دهید، چه مدت طول می‌کشد تا خرید به دستتان برسد؟

3 توصیه برای انکه دوباره به شغل خود علاقمند شوید

۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0 دیدگاه
3 توصیه برای انکه دوباره به شغل خود علاقمند شوید

آیا سعی دارید از نردبان ترقی سازمان تان بالا بروید؟ هشدار میدهیم که این اقدام در عین آنکه دیدگاهی ارزشمند است اما میتواند خطرناک هم باشد. ارتقا شغلی همیشه موجب افزایش رضایت شغلی و یا پرورش و رشد اشتیاق درونی شما نمیشود. در واقع، مسئولیت افزوده میتواند شما را از یافتن معنا در کار خود دور کند چرا که به قدری مشغله دارید که اساسا فکرتان هم به چنین موضوعاتی نمیرسد.
هرچند مشغله غیربهره ور دارای ارزش ذاتی نیست، اما در بسیاری فرهنگها مشغله نشانی از توفیق محسوب میشود بی آنکه در مورد بازدهی آن اندیشیده شود. بطور مثال تنها در ایالات متحده 55 درصد از نیروی کار، 658 میلیون روز تعطیل و یا مرخصی بلااستفاده ذخیره کرده اند و به نوعی مشغله را به تجدید قوا ترجیح داده اند.

چطور به یک سازمان فروش آینده نگر تبدیل شویم؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0 دیدگاه
چطور به یک سازمان فروش آینده نگر تبدیل شویم؟

آیا دورنمای سازمان فروش و درآمدهای آن را مبهم و غیرقطعی میبینید؟
اگر پاسخ مثبت است احتمالا دلیل آن این است که همچنان نگاه گذشته گرادارید و بر اساس بینش آینده نگرانه پیش بینی نمیکنید.
هوشمندی تجاری یا  ابزارهای تحلیل گر و پیش بینی کننده؛ کدام موثرتر است؟
مديران ارشد و عملیاتی سازمان­‌ها نياز دارند، با پایش شاخص­‌های کلیدی عملکرد (KPI) به­‌شکل لحظه‌­ای از عملکرد واقعی سازمان یا فرآیند تحت مدیریت­‌شان مطلع شوند، به‌­سرعت بتوانند علت نوسانات منفی و مثبت عملکردی را دریابند و تصمیمات به‌موقعی بگیرند. از طرف دیگر، تحلیل گران و کارشناسان سازمان برای تجزیه و تحلیل فرآیندها و عملیات، به خوراک اطلاعاتی جامع و قابل اتکایی نیاز دارند؛ سیستمی که خروجی‌های تصمیم‌ساز استخراج شده را با فرآیندی منسجم و قابل اتکا دردسترس مدیران و تصمیم‌گیران قرار دهد.