تازه ترین کتاب انتشارات بازاریابی روانه بازار شد

۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0 دیدگاه
تازه ترین کتاب انتشارات بازاریابی روانه بازار شد

خوشبختانه به‌تازگي تأليف و ترجمه‌ي كتابهاي مربوط به بازاريابي و فروش شركتي در ايران شدت گرفته و اميد است كه در آينده، تعداد اين كتابها افزوده شود. گو آنكه ترجمه و تأليف اين كتابها با كندي صورت مي‌گيرد و به دلايلي نيز از سوي ناشران با اقبال فراواني روبه‌رو نمي‌شود.
انتشارات بازاريابي تاكنون دو كتاب از نويسنده‌ي بزرگ جهاني، نيل ركهم، چاپ و منتشر كرده است كه به فروش شركتي و سازماني پرداخته است. هر دو كتاب نيز ترجمه‌اي است:
1-    فروش به شركتها و سازمانها، نيل ركهم، ترجمه‌ي بابك مرواني.
2-    مدل اسپين در فروش، نيل ركهم، ترجمه‌ي دكتر فريز طاهري‌كيا، دكتر جواد عباسي.

كتاب حاضر - چگونه يك فروشنده‌ي سازماني (B2B) موفق باشيم - كتابي است تأليفي. به همين دليل، به جاي مطالعه‌ي صفحات زياد، خلاصه و كوتاه، اما جامع به سراغ يك الگو و نمودار رفته است.

شصت‌ويكمين شماره‌ي توسعه مهندسي بازار منتشر شد

۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0 دیدگاه
شصت‌ويكمين شماره‌ي توسعه مهندسي بازار منتشر شد

شصت‌ويكمين شماره‌ي توسعه مهندسي بازار (سال دوازدهم، خرداد - تير 1397) با تركيبي از آثار و مقالات جديد در حوزه‌هاي متنوع بازاريابي و تبليغات، پيش روي شماست؛ حاوي 24 صفحه گفت‌وگو با "استادان دانشگاه" و "‌استادان بازار" در ايران و خارج از كشور با اين توجه كه "منابع انساني" پررنگتر از ساير موضوعات در اين شماره، مورد توجه و بررسي قرار گرفته است.

منتشر شد: مشتری بی صدا: چرا مشتریان ما را ترک می کنند؟

۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0 دیدگاه
منتشر شد: مشتری بی صدا: چرا مشتریان ما را ترک می کنند؟

كتابي كم‌صفحه، اما نافذ، اثربخش و آكنده از مفاهيمي كه به صورت عملياتي با شاهد مثالهاي روزمره از شركتها، قرار است "خواب آرام‌مان" را آشفته سازد. به سازمانهايي كه خود را در اوج مي‌بينند هشدار مي‌دهد كه با "سكوت" اين ابزار نرم اما گيوتين پرقدرت و استراتژيك مشتري از گردونه‌ي كاروكسب‌ها بيرون رانده مي‌شوند. همچنان‌كه براي 57 درصد شركتهاي برتر فورچون 500 در سال 1995 رخ داد، اثري از آنها در سال 2015 نبود!

منتشر شد: آیین برندسازی شخصی

۱۳۹۷/۰۳/۲۸
1 دیدگاه
منتشر شد: آیین برندسازی شخصی

برند شخصي" اين روزها بشدت مورد توجه قرار گرفته است. گاه در شركتهاي جهاني مديران نيز اين تمايل را پيدا مي‌كنند كه به موازات ارتقاي برند سازماني، شركتي، و يا برند محصولات، بتوانند برند خودشان را ارتقا بخشند.
سالها پيش اين پرسش "مرغ و تخم‌مرغ" در حوزه‌ي برند پديدار شد كه مايكروسافت - بيل گيتس، يا بيل گيتس - مايكروسافت؟ همچنين است دل كامپيوتر - مايكل دل،‌يا مايكل دل - دل كامپيوتر؟ آمازون دات كام - جف بزوس، يا جف بزوس - آمازون دات كام؟

در ادامه پیشگفتار اینجانب برای کتاب را میخوانیم.

انتشارات بازاریابی منتشر کرد: رفتار بصری مصرف کننده

۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0 دیدگاه
انتشارات بازاریابی منتشر کرد: رفتار بصری مصرف کننده

مطالعات "رفتاري مصرف‌كننده" بر پايه‌ي "رديابي حركات چشم"، چشم‌انداز تازه‌اي معرفي مي‌كند كه بازاريابي بصري مي‌ناميم.
كتاب حاضر رفتار بصري مصرف‌كننده - تنها كتاب ترجمه‌اي در ايران است كه متكي بر رديابي حركات چشم، بازاريابي بصري را تشريح مي‌كند؛ كتابي فني، تكنيكال كه مخاطبان خاص خودش را دارد.

در ادامه پیشگفتار اینجانب بر این کتاب را میخوانیم.

بازاریابی اثربخش در نقطه خرید

۱۳۹۷/۰۲/۲۰
1 دیدگاه
بازاریابی اثربخش در نقطه خرید

نقطه خرید آن نقطه و زمانی است که تمام عناصر فروش – اعم از مصرف کننده، پول و محصول - به هم می پیوندند. بازاریابان با استفاده از وسایل ارتباطی، از جمله ابزارهای نمایش و استندهای نمایشی، بسته بندی، تبلیغات و ابزار ترویج فروش، تبلیغات درون‌فروشگاهی و فروشندگان، امیدوارند که بتوانند بر تصمیم خرید خریداران در نقطه خرید (POP)،  تاثیر بگذارند.