وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

8 حقیقت جالب و باورنکردنی در مورد برند فراری 17 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

8 حقیقت جالب و باورنکردنی در مورد برند فراری

تاریخچه برند فراری به سال 1939 میلادی بر می گردد زمانی که انزو فراری این برند مربوط به خودرهای لوکس را از بخش مسابقه برند آلفا رومئو تشکیل داد.

این برند امروزه مدلها متنوعی برای همه ای سلیقه ها دارد و توانسته علاقه مندان به خودرو در سراسر جهان را مجذوب خود کند. چه شما از طرفدار مدلهای قدیمی این برند باشید و چه تازه با این برند آشنا شده باشید باید در مورد این 8 حقیقت جالب این برند بدانید.

1- لوگوی برند با شمایل یک اسب پرنده (The Prancing Horse)

شاید لوگوی معروف برند فراری که شمایل یک اسب پرنده است را بخصوص در مسابقات زیاد دیده باشید اما احتمالا از ریشه و تاریخچه آن اطلاعی ندارید. این نماد از فرانچسکو باراکا، خلبان هواپیماهای جنگی در طول جنگ جهانی اول اقتباس شده است. انزو فراری با مادر باراکا، کنتس پائولینا، در یک پیست مسابقه ملاقات کرد، جایی که به او گفت که برای خوش شانسی از این نماد بر روی ماشین هایش استفاده کند و همین سبب هدایت او به این مسیر و استفاده همیشگی از نماد برای برندش شد. جالب است بدانید که از آن زمان لوگوی فراری تغییر چندانی نکرده است و تنها پس زمینه آن در تبلیغات از رنگ سفید به رنگ زرد تغییر کرده است.

2- مسابقات اتوموبیل رانی

انزوفراری به مسابقات اتوموبیل رانی و خودروهای سریع مسابقه ای بسیار علاقه داشت و همین سبب شد تا افکار و امورمالی خودرا برای ایجاد خط خودرویی یکپارچه کند. از همان ابتدای شرکت در مسابقات یعنی سال 1950، خودروهای فراری بی نظیر حاضر شدند و توانستند تا کنون حدود 5000 هزار جوایز مختلف در مسابقات رالی از آن خود کنند. این پیروزی ها شامل عناوین جایزه بزرگ، Mille Miglia، Targa Florio، عناوین F1 Drivers' World و غیره است.

 

3- یک پارک با تم فراری وجود دارد

اگرچه شاید این پارک تفریحی به اندازه Six Flags یا Disneyland شناخته شده نباشد، اکا در واقع یک پارک با تم فراری وجود دارد. این پارک فراری ورلد نامیده می شود و کسانی که به دنبال بازدید هستند می توانند این کار را در ابوظبی انجام دهند. پس از افتتاح در سال 2010، اکنون عنوان بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده جهان با موضوع خودرو را به خود اختصاص داده است. فراری ورلد دارای سریع‌ترین ترن هوایی جهان،به اسم فرمول روسا است که سرعت آن به 150 مایل در ساعت می‌رسد.

 

4- این برند متعلق به یک شرکت خودروسازی دیگر است

  در سال 1969، فیات 50 درصد از فراری را خریداری کرد و از آن زمان تاکنون بیش از 90 درصد از شرکت را در اختیار گرفته است. فراری همچنان موتورهای خود را همانطور که این برند در گذشته انجام داده مهندسی می کند، اما بدون شک این برند اکنون زیر چتر خانواده فیات قرار دارد.

 

5- رکورد جهانی در سال 2016

برند فراری چندین دهه است که وجود دارد. در حالی که بسیاری از جهان به سمت خودروهای هوشمند یا هیبریدی در حال حرکت هستند، هنوز درخواست گسترده ای برای خودروهای لوکس وجود دارد. در سال 2016 رکورد فروش بالایی برای این برند ایتالیایی بود و فراری تنها در این سال بیش از 8000 خودرو تولید کرد. این شرکت بسیاری از اطلاعات مالی خود را خصوصی نگه می دارد، اما این بالاترین تعداد خودروهای فروخته شده توسط این برند در یک سال است.

 

6- حتی پاپ هم فراری دارد

پاپ و فراری چه چیزی مشترک دارند؟ هر دوی آنها ادعای ارتباط با ایتالیا دارند. در سال 2004، آخرین ابرخودروی فراری انزو ساخته شد و به واتیکان اهدا شد. اگرچه پاپ هرگز این وسیله نقلیه را سوار نشد، اما برای بزرگداشت این مناسبت، ماشین را امضا کرد. این خودرو بعداً به ارزش ۱.۱ میلیون دلار به حراجی ساتبی فروخته شد و تمام عواید آن صرف امور خیریه شد.

 

7- روسو کورسا

وقتی یک فراری را تصور می کنید، به احتمال زیاد یک خودروی مسابقه ای قرمز رنگ و جذاب را تصور می کنید. مشتریان اکنون می‌توانند فراری‌ها را در رنگ‌های مختلف بیابند، اما امضای روسو کورسا (قرمز مسابقه‌ای) هنوز در خاطرات بسیاری از مردم باقی مانده است. همانطور که مشخص است، رنگ آمیزی خودروهای اصلی فراری به رنگ قرمز نه از روی یک انتخاب سبک، بلکه از روی ضرورت انجام شده است. در آن زمان، مقامات ایتالیایی مسابقات دیکته کردند که همه خودروهای مسابقه قرمز باشند و فراری از پروتکل پیروی کرد.

 

8- نسخه محدود

هنگامی که این شرکت در سال 1995 بمناسبت 50 سال فعالیت خود، جشن گرفت، فراری یک مدل نسخه محدود به نام F50 را عرضه کرد. 

تنها 349 دستگاه ساخته شد و این ابرخودروی معتبر با قیمتی نزدیک به 700000 دلار به فروش رسید. اگرچه برچسب قیمت سرسام آور است، اما علاقه مندان به خودرو آن را منصفانه می دانستند، زیرا این وسیله نقلیه می توانست تنها در 3.7 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن چیزی بیش از 200 مایل در ساعت بود.

 

منبع : www.falconcarrental.com

ترجمه در واحد هوش بازار TMBA

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.