وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

هفت مهارت پایه برای آن‎ها که می‎خواهند بازاریاب خوبی باشند

بازاریابی مدرن رفته رفته از حالت تک قطبی خارج شده واز این رو نیازمند افرادی چندوجهی است. بازاریابی علم و هنری چندوجهی است که مهارتهای چندگانه می‌طلبد. برخورداری از قابلیت‌های چندگانه، و توسعه‎ی مهارت‎ها و به کارگیری آن‎ها از جمله ملزومات دست یافتن به مهارت‎های چندوجهی در بازاریابی است. اما مهارت‎های مورد نیاز برای کسانی که علاقمند هستند که بازاریابی خوب باشند چیست؟
پاسخ به این سوال را متخصصین مجله بازاریابی استرالیا داده‎اند، آن‎ها هفت مهارت اصلی را برای بازاریابان برجسته برمی‎شمارند که عبارتند از:


·        هوش  نوشتاری
امروزه بازاریابی با استفاده از محتوا (Content Marketing) به قدری اهمیت یافته که برخی اعتقاد دارند که بازاریاب موفق کسی است که به فنون ژورنالیسم آشنایی داشته باشد. بنابراین برخورداری از توانایی نگارش و تولید متون روان، صریح و اقناع‌کننده برای رسانه‌های مختلف، اعم از رسانه‎های چاپی سنتی و یا وبلاگ‎ها، از اهمیت وافری برخوردار است.

·        هوش کسب و کار
برای آن‎که بتوانید در تجارت تاثیرگذار باشید و به طریقه درست عمل کنید، می‎بایست از درک صحیحی نسبت به کسب و کار برخوردار باشید – به ویژه درک هدف کسب و کار، عوامل محرک آن (به خصوص محرک‌های رشد درآمد)، شناخت مخاطرات کسب‌و‌کار، و درک مسائل و اولویت‎های کسب و کار از جمله مواردی است که بازاریابان هوشمند نسبت به آن واقف هستند. ضمن آنکه توانایی برقراری موثر ارتباطات و برگزاری هوشمندانه مذاکرات مرتبط با کسب و کار، به عنوان یکی از ارکان هوش کسب‌و‌کار، موجب اعتماد‎آفرینی و ایجاد حس احترام حرفه‎ای در طرف مقابل خواهد شد.

·        هوش تحلیلی و توانایی تغییر داده‎ها
بازاریابان توانمند می‎دانند که برای تاثیرگذاری بر تصمیمات راهبردی چگونه از داده‎ها بهره ببرند. هوش تحلیلی اشاره به توانایی انسان در مواجهه اثربخش با موضوعات مختلف دارد. انسانهایی که از هوش و درک تحلیلی بالایی برخوردار هستند دارای توانایی کلامی ، قابلیت تفکر انتزاعی، توانایی در  پردازش اطلاعات، و توانایی در ساماندهی اطلاعات هستند.

 

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی " بخوانید.

 


منبع:
برداشتی از مقاله‎ی The top 7 skills marketers will need
به نقل از marketingmag.com.au

 

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.