وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

ده راهکار ساده برای حفظ مشتریان 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

ده راهکار ساده برای حفظ مشتریان

اگر به این فرایند بیشتر دقت کنیم می‌بینیم که پنج‌ مرحله‌ی اول برای تبدیل مشتری احتمالی به مشتری قطعی و دو گام بعدی برای حفظ این مشتری ضروری هستند، یا به بیان دیگر همان جذب و حفظ مشتری که برای موفقیت هر کسب‌وکاری الزامی هستند.

مشتریان قدیمی و بلند مدت معمولاً رضایت بیشتری دارند، بیشتر خرید می‌کنند و بیشتر ارجاع می‌دهند. برای این منظور در این نوشتار به ده راهکار ساده برای حفظ مشتریان قدیمی و نگهداری از مشتریان جدید اشاره می‌کنیم.

 

1-    برای مشتریان فعلی برنامه بازاریابی داشته باشید.

 

مشتریان فعلی تجربه‌ی کارکردن با شما را دارند و در نتیجه بیشتر احتمال دارد که دوباره نیز محصول شما را خریداری کنند. زمان، انرژی و منابع بیشتری را برای ارائه‌ی خدمات بهتر برای این مشتریان صرف کنید.

 

2-    نسبت به رویکرد و تعاملات خود وفادار باشید.

 

با مشتریان با صداقت، خوشرویی و احترام برخورد کنید و این روش را در بلند مدت حفظ کنید. اگر شما دراین مسیر ثابت قدم باشید، نزد مشتریان معتبرتر، مطمئن‌تر و قابل اتکاتر خواهید بود.

 

3-    به تعهدات خود پایبند باشید.

 

اگر قولی می‌‌دهید حتماً به آن عمل کنید و آن را پی‌گیری کنید. با انجام گفته‌هایتان ، وفاداری و صداقت خود را به مشتری ثابت می‌کنید.

 

4-    با مشتریان ارتباط قوی‌تری برقرار کنید.

 

در مورد زندگی، امیدها، اهداف و نتایج مورد انتظار آن‌ها اطلاعات کسب کنید. سؤالاتی بپرسید که به درکی عمیق و مشترک منتهی شود. هر چه این ارتباط قوی‌تر باشد، رضایت دو جانبه بیشتر می‌شود.

 

 

 

ادامه این مطلب  را در کتاب "40 گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای مشتری نوازی" بخوانید.

 

 

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.