وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

قبل از ساعت 8 صبح (بخش پایانی) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

قبل از ساعت 8 صبح (بخش پایانی)


3-فعالیت سنگین ورزشی
مطابق یافته های مرکز کنترل بیماری و سلامت ملی در آمریکا، بر خلاف شواهد بی شمار موجود در خصوص نیاز به نرمش و تمرین روزانه بدنی؛ تنها یک سوم مردان آمریکایی و زنان بین 25 تا 64 ساله به صورت مرتب مبادرت به قعالیت فیزیکی می کنند.
اما اگر می خواهید در میان افراد سالم؛ و شاد و بهره ور در جهان قرار بگیرید؛ باید عادت ورزش منظم را در خودتان ایجاد کنید. بسیاری از مردم برای انجام فعالیت های ورزشی به باشگاه ها مراجعه می کنند. اما انجام فعالیت های ورزشی نیاز چندانی به مراجعه به مراکز خاص و یا استفاده از دستگاههای ویژه ندارد و می توانید پیاده روی و دوی نرم را به عنوان فعالیت مطلوب انتخاب کنید. ورزش مرتب موجب کاهش اضطراب و استرس و کاهش شانس ابتلا به بیماری های روان تنی به ویژه افسردگی می شود. هم چنین نتایح مطالعات بسیاری موید ارتباط تنگاتنگ میان ورزش و موفقیت شغلی هستند. اگر به بدن خود اهمیت بدهیم؛ ابعاد دیگر زندگی نیز توسعه خواهد یافت.
فراموش نکنید انسان موجودی جامع است که تمام وجوه زندگی او در هم تنیده شده و روی یکدیگر اثرگذار است.
4- 30 گرم در روز پروتئین مصرف کنید.
پروفسور دونالد لیمن استاد برجسته علوم تغذیه دانشگاه ایلینویز توصیه می کند: که در هنگام صرف صبحانه حداقل 30 گرم پروتئین مصرف شود. به همین ترتیب تیم فریس در کتاب خود با عنوان بدن 4- ساعته (The 4-hour Body) پیشنهاد می کند که 30 دقیقه پس از بیدارشدن، 30 گرم پروتئین مصرف شود. او به تجارب شخصی و خانوادگی خود در این زمینه اشاره می کند که بسیاری توانسته اند به همین روش چندین کیلو وزن کم کنند. غذاهای غنی از پروتئین بیش از دیگر انواع غذا و به مدت طولانی تری ما را سیر نگه می دارند چرا که مدت بیشتری در معده می مانند. هم چنین، پروتیئن سطح قند خون را ثابت نگه می دارد که موجب می شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید. مصرف پروتئین به صورت ناشتا و یا در هنگام صبح موجب کاهش اشتها به خوردن کربوهیدراتهای سفید رنگ می شود. کربوهیدراتهایی مثل نان سفید؛ شیرینی؛ برنج و... که موجب اضافه وزن می شوند.
تیم فریس 4 توصیه برای مصرف کافی پروتئین هنگام صبح ارائه می کند:
1-حداقل 40درصد از کالری صبحانه شما شامل پروتئین باشد.
2-این کار را با خوردن 2 یا 3  تخم مرغ کامل انجام دهید (هر تخم مرغ حاوی حدود 6 گرم پروتیئن است.)
3-اگر تخم مرغ دوست ندارید؛ در عوض می توانید از گوشت یا فرآوردهای گوشتی و پروتئین کم چرب از جمله گوشت بوقلمون و مرغ و یا برخی انواع مرغوب سوسیس و و یا کالباس و یا پنیر محلی کم چرب استفاده کنید.
4-و یا می توانید به صورت روزانه نوشیدنی ها و پودرهای استاندارد پروتیئن 100 درصد به همراه آب یا شیر را مصرف کنید. افراد گیاهخواری که از خوردن انواع لبنیات؛ گوشت و یا تخم مرغ پرهیز دارند می توانند از پروتئین های جایگزین گیاهی از جمله حبوبات؛ گیاهان برگ سبز و سبزیحات و انواع دلمه ها و مغزهای سرشار از پروتیئن استفاده کنند.
5-دوش آب سرد بگیرید
آنتونی رابینز نویسنده و سخنران مشهور و بسیاری دیگر از افراد موفق؛ روز خود را با یک دوش آب سرد کوتاه و یا پریدن در استخر آب سرد با دمای حداکثر 13 درجه سانتی گراد معادل 57 درجه فارنهایت آغاز می کنند. اما واقعا چنین کاری چه تاثیراتی به دنبال دارد؟ دوش آب سرد به گواه بسیاری از پژوهشهای علمی به شکل قابل توجهی موجب بهبود سطح سلامت جسمانی و روانی می شود. زمانی که این کار به شکل یک عادت در می آید، اثرات و تغییرات بلند مدتی را در سیستم ایمنی بدن، عملکرد غدد لنفاوی، دستگاه گردش خون و سیستم گوارشی موجب می شود. دوش آب سرد به علاوه از طریق افزایش متابولیسم موجب افزایش سرعت کاهش وزن می شود.
نتایج مطالعه ای معتبر در سال 2007 نشان می دهد که دوش گرفتن مرتب با آب سرد به درمان نشانه های افسردگی با اثر بخشی بالاتری نسبت به درمانهای دارویی, کمک می کند. چرا که آب سرد موجب آزادسازی امواجی از نوروکمیکالهای نشاط آور می شود که حال عمومی ما را ارتقا می دهند. البته همه در ابتدا از این که با اب سرد تماس برقرار کنیم واهمه داریم و با ترس و لرز دمای آب را بارها امتحان می کنیم و در پایان بی آنکه زیر دوش برویم اهرم آب گرم را می فشاریم و عطای دوش آب سرد را به لقایش میبخشیم. اما کافی است دل به دریا بزنیم. پس از 20 ثانیه، همه چیز عادی می شود و تنها پس از 20 ثانیه شما احساس خوبی خواهید داشت و دمای آب برایتان عادی خواهد شد.
دوش آب سرد اثرات معجزه آسایی دارد از جمله آنکه می تواند موجب تقویت قدرت اراده و افزایش قوه خلاقیت و الهام بخشی گردد. زمانی که قطرات آب سرد به بدنتان می خورند، تنفس تان را آرام و شمرده کنید. به این ترتیب موجی از شادی و آرامش و ایده های ناب در ذهن جاری خواهد شد و به علاوه در مسیر دستیابی به اهداف تان انگیزه لازم را کسب خواهید کرد. افزون بر این؛ اقدامان این چنینی که شوکی آرام و فراگیر به بدن وارد می سازد می تواند خروج ما از منطقه آسایش مان را تسهیل کند.
6- محتوای آموزنده بخوانید و یا گوش کنید.
افراد معمولی تنها به دنبال تفریح و سرگرمی هستند.  اما افراد فوق العاده و استثنایی به دنبال آموزش و یادگیری هستند. افراد موفق دنیا حداقل در طول هفته یک کتاب مطالعه می کنند. آنها به شکل مستمر یاد می گیرند.
اگر فرصت مطالعه ندارید؛ می توانید هفته ای یک کتاب صوتی را در مسیر کلاس درس و یا محل کار تمام کنید. مطالعه روزانه و به ویژه صبحگاهی بین 15 تا 30 دقیقه انواع کتاب و یا اطلاعات سازنده، می تواند تحولی بزرگ در شما ایجاد کند.
به این ترتیب پس از گذشت مدتی کوتاه صدها کتاب خوانده اید و در مورد عناوین بسیاری آگاهی کسب خواهید کرد. به این صورت از دریچه دید متفاوتی به جهان نگاه خواهید کرد و اینگونه میان عناوین مختلف می توانید ارتباطات بیشتری بیابید.
7- چشم انداز زندگی خود را مرور کنید.
اهداف شما اعم از بلندمدت و یا کوتاه مدت باید روی کاغد آورده شوند. صرف تنها چند دقیقه از روز برای بازبینی اهداف و چشم انداز موجب می شود که هر روز به آنها فکر کنید و بدیهی است که همواره به هر آنچه که بیندیشید برایتان اتفاق خواهد افتاد.
در واقع، دستیابی به اهداف یک علم است. و اگر الگویی ساده را دنبال کنید؛ خواهید توانست صرف نظر از بزرگی اهدافتان به تمام آنها جامه ی عمل بپوشانید. اما اساس اولیه دستیابی به این مهم، روی کاغذ آوردن اهداف و مرور روزانه آنها ست.
8- دست کم یک گام کوچک در مسیر تحقق اهداف بلندمدت تان بردارید.
قدرت اراده همچون ماهیچه ای است که با تمرین و ممارست توانمند می شود و ممکن است البته با گذشت زمان دچار خستگی شود.
به همین ترتیب توانایی ما در اخذ تصمیمات کیفی ممکن است در طول روز افت کند و دچار سستی شود . هر چه بیشتر تصمیم بگیرید احتمالا کیفیت آنها کاهش یافته و قدرت اراده تان نیز دچار ضعف خواهد شد.
لذا بهتر است انجام امور دشوارتر خود را به ابتدای صبح موکول کنید واگر چنین نکنید احتمالا کارتان پیش نخواهد رفت و در پایان روز خسته و فرتوت می شوید. ممکن است هزار دلیل و بهانه بیاورید که کار امروز را به فردا موکول کنید ولی آن فردا هرگز پیش نخواهد آمد.
حال آنکه اگر تنها یک قدم به سوی اهداف بزرگ خود بردارید؛ به این نتیجه خواهید رسید که این اهداف آن قدرها هم دور از دسترس نبودند.
منبع:
http://www.inc.com/benjamin-p-hardy/8-things-every-person-should-do-before-8-am.html

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.