وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

قبل از ساعت 8 صبح (بخش اول) 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

قبل از ساعت 8 صبح (بخش اول)

زندگی پر مشغله است و  حرکت به سوی دستیابی به رویاها می تواند غیر ممکن به نظر برسد. حال اگر عیالوار و صاحب زن و فرزند بوده و یک شغل تمام وقت هم داشته باشید؛ شرایط می تواند سخت تر هم بشود. پس چگونه می توانید زندگی تان را پیش ببرید؟
واقعیت این است که اگر روزانه به شکل هدفمند زمانی را به توسعه فردی و بهسازی اختصاص ندهید؛ بی تردید هزینه های بسیاری روی دست تان باقی مانده و متعاقبا زمان زیادی را از دست خواهید داد. اینگونه بی آن که حتی خودتان متوجه شوید؛ گرد و غبار روزگار روی چهره تان خواهد نشست و پیر و پژمرده انگشت به دهان خواهید ماند که عمر گران چگونه ارزان از دست رفت. اما همانگونه که هارولد هیل می گوید:« شما انبوهی از فرداها را برای خودتان ذخیره می کنید اما در پایان تنها چیزی که برایتان باقی می ماند، امروزهایی است که از دست داده اید.»
پس... در مورد زندگی خود بازنگری کنید و از حالت زنده مانی خارج شوید.
هدف از این یادداشت چنین است که در مورد رویکرد کلی خود نسبت به زندگی بازنگری کنید. هدف آن است که سخت نگیرید و به اصل و تقویت اصالت وجودی خود برگردید.
متاسفانه در زندگی بسیاری از ما، حاشیه پررنگ تر از متن است و ما زمان کافی برای کارهایی که در زندگی مان ایجاد معنا کند؛ نداریم. آدمهایی که اینگونه رویکردی دارند؛ به جای زندگانی به زنده مانی روی آورده اند. آیا شما نیز چنین وضعیتی دارید؟
همانطور که شخصیت دوست داشتنی آقای بگینز در سری فیلم های ارباب حلقه ها می گفت:« زندگی خیلی از ما مثل این می ماند که مقدار کمی کره را بخواهیم روی قرص نان بزرگی بمالیم آن هم نانی که مال خودمان هم نیست. تعداد انگشت شماری در میان ما پیدا می شوند که برای آن که کنترل زندگی خودشان را به دست بگیرند زمان صرف می کنند.»
اما سرنوشت آن چیزی است که در سر خود مینویسیم
شاید یک نسل پیش از ما به لحاظ اجتماعی و فرهنگی این گونه تربیت شده بودند که با قواعد دیگران و به خاطر آنها زندگی کنند. و در عین حال خیلی از جوانهای امروزی و نسل هزاره نیز چنین رویکردی را در پیش گرفته اند. چرا که این شاید تنها شکل جهان بینی باشد که به ما یاد داده اند. اما هم اکنون باور جمعی رو به گسترش این است که به کمک قدرت اراده و تلاش می توان ثانیه به ثانیه زندگی را بر اساس میل و خواسته خود سپری کرد.
شما خود طراح سرنوشت تان هستید.
شما مسئولید.
شما باید تصمیم بگیرد. حتما باید تصمیم بگیرید چرا که اگر این کار را نکنید دیگری برای تان تصمیم خواهد گرفت. بی تصمیمی، در حکم بد تصمیم گرفتن است.
با دستورالعمل کوتاه صبحگاهی که در ادامه می خوانیم؛ زندگی تان تغییراتی اساسی خواهد کرد. شاید فهرستی بلندبالا به نظر برسد؛ اما اجرای آن واقعا ساده است:
•    بیدار شوید
•    در وضعیت مطلوب قرار بگیرید. (به لحاظ جسمی و روحی)
•    حرکت کنید و به خود تکانی بدهید
•    غذای سالم وارد بدنتان کنید
•    آماده شوید
•    الهام بگیرید
•    چشم اندازی از روز پیش روی خود داشته باشید
•    کاری کنید که انگیزه ای برای ادامه مسیرتان باشد

بیاید شروع کنیم:
1-دست کم 7 ساعت بخوابید.
این واقعیت را بپذیریم که خوابیدن به اندازه ی غداخوردن و بلکه تنفس کردن ضروری و حیاتی است. علیرغم این موضوع اما میلیونها نفر در جهان با مشکل خواب نامناسب مواجه بوده و به تبع آن با مشکلات فراوانی روبرو می شوند.
بنیاد ملی خواب آمریکا در پیمایش خود دریافت که حداقل 40 میلیون آمریکایی از بیش از 70 نوع اختلال خواب رنج می برند. به علاوه 60 درصد از بزرگسالان و 96 درصد از کودکان در طول هفته یک یا چندین مشکل مرتبط با خواب شبانه را تجربه می کنند.
وانگهی؛ بیش از 40 درصد از بزرگسالان دچار خواب آلودگی در طول روز می شوند که شدت آن به حدی است که انجام امور روزمره ایشان را با اختلال جدی مواجه می کند.
در نقطه مقابل خواب کافی و سالم منافع متعددی دارد از جمله:
    افزایش قوای حافظه
    طول عمر
    تورم کمتر در بدن
    افزایش خلاقیت
    افزایش تمرکز و توجه
    کاهش حجم چربی بدن و افزایش حجم ماهیچه به شرط ورزش
    کاهش استرس
    کاهش وابستگی به محرکهایی نظیر کافئین
    کاهش ریسک تصادفات
    کاهش ریسک افسردگی
    و چندین منافع دیگر که به راحتی می توانید آن ها را در موتورهای جست و جو گر بیابید.
چنانچه خواب کافی در اولویت تان قرار نگیرد، خواندن ادامه این یادداشت لطف چندانی نداشته و احتمالا کمک خاصی به شما نخواهد کرد.
2-نماز، دعا و مراقبه
پس از یک خواب کافی و سالم، نماز و مراقبه و مناجات با پروردگار می تواند مسیر موفقیت ما را هموار ساخته و انرژی های درونی مان را در مسیر مثبت قرار دهد.
نماز و دعا؛ حس شکرگزاری در ما را احیا و تقویت می کند. شکرگزاری به معنای آن است که با ذهنی باز و مثبت با مسائل مواجه می شویم؛ کائنات در تسخیر ما قرار خواهد گرفت و مسیر فرصت های نامحدود به رویمان گشوده خواهد شد.
زمانی که شکرگزار داشته هایمان هستیم؛ افراد بسیاری مجذوب ما خواهند شد و ما تعداد بیشتری از عوامل خوب و مثبت را بسوی خود جذب خواهیم کرد. به علاوه قدردانی و شکرگزاری رفتاری مسری و واگیردار است که می تواند به دیگران نیز منتقل گردد. قدردانی شاید مهم ترین پیش نیاز موفقیت باشد. شکرگزاری مادر تمام فضائل اخلاقی بوده و از این رو هر گاه که صبحگاهان خود را در فضایی آکنده از قدرداتی و شفافیت قرار دهیم، بهترین ها و برترین فرصت های کائنات را به خود جذب خواهیم کرد.

ادامه این یادداشت را فردا میخوانیم

 

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.