وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

۱۱ نقل قولی که باید قبل از تسلیم شدن به یاد بیاورید 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

۱۱ نقل قولی که باید قبل از تسلیم شدن به یاد بیاورید

تسیلم شدن آسان ترین کاری است که می توان انجام داد، بنابراین هرکسی از عهده انجام آن برمی آید . اما ادامه دادن مسیر و پشتکار به خرج دادن آن هم زمانی که همه تصور می کنند متوقف شده اید، همان کاری است که تنها آدم های برنده انجام می دهند . البته اگر می‌خواهید در برابر مشکلات زندگی قوی باشید، باید اول دلیل ضعیف بودنتان را بفهمید زیرا وقتی بتوانید بر ضعف‌های خود غلبه کنید می‌توانید فرد قوی‌تری شوید.
ما خسته و سرخورده میشویم و به جایی میرسیم که گویی دنیا روی سرمان خراب شده است. همه ما چنین شرایطی را تجربه کرده ایم، موقعیتی که گویی حتی قدمی از قدم نمیتوان برداشت. اما یادتان باشد که اجازه دهید این احساسات درون شما به جریان بیفتد، اما اجازه ندهید هیجانات منفی درون شما جا خوش کنند. هرچند وقتی که بدبیاری پشت بدبیاری میاوریم، تسلیم شدن وسوسه کننده به نظر میرسد، با این حال ولو کلیشه ای اما باید نیمه پر لیوان را نیز در نظر داشته باشید. اگر به سرتان زد که مقابل شرایط تسلیم شوید، ۱۱ جمله زیر را با خود مرور کنید. شاید در تصمیم نسنجیده خودتان تجدید نظر کنید:
1.    به یاد داشته باشید که گاهی دست نیافتن به آنچه میخواهید عین خوش بیاری است 
ما همیشه به آن چیزی که میخواهیم نمیرسیم، اما به چیزی که نیاز داریم دست می یابیم. به یاد داشته باشید که کائنات و در راس آن خداوند متعال، همواره خیر شما را میخواهد. بنابراین زمانی که شرایط بر وفق مرادتان پیش نمیرود، شاید دلیلش آن است  که کائنات میخواهند شما را به مسیر به مراتب سازنده تر و بهتری هدایت کنند.
2.    هرچه پیرتر میشوم درمی یابم که هیچ کس بطور دقیق نمیداند مشغول چیست و  همه تنها به آن وانمود کنند.
خود را چندان جدی نگیرید، حتی اگر بارها آشفته شده اید و احساس سرگردانی کرده اید، همه ما انسانها در این ویژگی مشترک هستیم.ما ناگزیریم که در هر لحظه بهترین تصمیمات را برای خودمان بگیریم و اسیر جزییات نشویم. هرچه بیشتر می آموزید که با جریان زندگی در هم آمیزید و از ایستایی دوری کنید، احساس شادمانی بیشری خواهید کرد.
3.    فارغ از آنکه چه کسی هستید، چه میکنید و از کجا آمده اید، همواره میتوانید نسخه ای بهتر از خود باشید.
هیچ گاه متوسط بودن را از سوی خودتان نپذیرید. شاید زمان دشواری را تجربه میکنید، اما اجازه ندهید که در آن شرایط درجا بزنید. معمولا زمانی که احساس تسلیم شدن میکنیم، روی مرز تحولی قدرتمند قدم میزنیم.گاهی باید همه چیز از جمله خودمان را از دست بدهیم تا بدانیم از زندگی چه میخواهیم و بعد دوباره با نیرویی تازه مسیر را ادامه دهیم.
4.    اجازه ندهید چیزهای تکراری ناراحتتان کند. زندگی کوتاهتر از آن است که اینطور صرف شود.
اگر احساس میکنید چیزی در زندگیتان سر جای خود نیست و یا اصلا نباید وجود داشته باشد، یا ازآن فاصله بگیرید و یا تغییرش دهید. اندیشیدن مکرر درخصوص موارد ناخوشایند تنها موجب بروز استرس غیرلازم میشود. اگر احساس کردید که میخواهید تسلیم شوید، ابتدا نگاه کنید که باید از شر چه چیزی در زندگی تان خلاص شوید. آنگاه به مجرد آنکه از عوامل منفی رها شدید، مسیر جدیدی به رویتان گشوده خواهد شد.
5.    واقعا خدا را شاکرم که برخی از امور، انگونه که من در ابتدا میخواستم پیش نرفتند
هرچیزی مطابق با برنامه ما پیش نخواهد رفت، بلکه زمانی اوضاع به کاممان خواهد شد که یاد بگیریم اینگونه به امور نگاه کنیم: تلاش خود را بکنید، و بعد با توکل به خداوند و مشورت با افراد دانا اجازه دهید امور طبق روال خود پیش برود. به این فرآیند اعتماد داشته باشید و اگر احیانا خواستید تسلیم شوید، تنها نگاهی به عقب بیندازید و ببینید که چقدر راه آمده اید.
6.     بجای آنکه به کائنات بگویید چه نمیخواهید، خواسته هایتان را برای آن مطرح کنید
چنانچه قصد تسلیم شدن در برابر پیشامدها را دارید، احتمالا از وضعیت جاری زندگی خود رضایت ندارید. به ندای درون خود گوش دهید، آیا این گفت و گوی درونی به سود شما است و یا از کیفیت زندگی تان میکاهد؟ شاید لازم باشد که به سادگی تنها افکار و کلمات خود را تغییر دهید تا در عمل، بتوانید شرایطی مثبت و مساعدتر ایجاد کنید.
7.    از انرژی خود برای آفریدن بهره ببرید نه خراب کردن
ما میتوانیم از نیروی درونیمان در جهت بازسازی خود و دیگران و یا به عکس نابود کردنشان بهره ببریم. پس عاقلانه انتخاب کنید.
8.    بخاطر گذشته زانوی غم بغل نگیر، گذشته، گذشته است. استرس آینده را نیز نداشته باش که آینده نیز هنوز فرا نرسیده است. در لحظه حال زندگی کن و به زندگی خود رنگ و جلا بده.
ما نمیتوانیم کنترل چندانی بر گذشته، حال و یا حتی آینده خود داشته باشیم. با این وجود، این انتخاب ما است که ذهنیت خود را درکدام سمت و سو حفظ کنیم، و تنها چیزی که آرامش ما را رقم میزند زندگی کردن در لحظه حال خواهد بود.
9.    صحبت کردن درخصوص مشکلات، بزرگترین اعتیاد ما است. این عادت را بشکنید. درخصوص لذتهای خود حرف بزنید.
خط غالب صحبتهایتان چگونه است و بیشتر در چه خصوصی حرف میزنید. گاهی، ما به بزرگترین دشمن خود تبدیل میشویم. اگر قصد دارید که خود را احیا کنید و نیمه پر لیوان را ببینید، درخصوص چیزهایی صحبت کنیدکه هیجانتان را برانگیخته و انرژی را در رگهایتان جاری میکنند.
10.    هرگز بر سر چیزی که از جان و دل میخواهید تسلیم نشوید، انتظار سخت است اما پشیمانی از آن سخت تر.
در پایان هر روز شما آن چیزی هستید که بدست آورده اید. رویاهای خود را دنبال کنید و هرگز اهمیت خودتان و تقویت خویشتن را دست کم نگیرید. مسیر پرچالش است اما مقصد زیبا و مسحورکننده. 


11. اتفاقات زیبا وقتی می افتند که خود را از عوامل منفی دور کنید.
افکار منفی میتوانند از هر کجایی سر برسند، اما معمولا این افکار از درون خود ما سرچشمه میگیرند. زمانی که افکار و افراد مثبت را در زندگی خود حفظ میکنید، آن نقطه سکوی پرش شما در زندگی خواهد شد.
منبع:
https://www.powerofpositivity.com/11-quotes-remember-feel-like-giving-up/

سبز باشید
 
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.