وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

5 ويژگي اشخاصی که در فروش ثروتمند شده‌اند 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

5 ويژگي اشخاصی که در فروش ثروتمند شده‌اند

حرفه‌اي‌هاي فروش چه ويژگي هاي مشتركي دارند؟ ادامه مطلب را با هم مي‌خوانيم تا پاسخ به اين سوال را پيدا كنيم.
نگرش یا مرگ یا به ثمر رساندن کار: پیگیری تا حصول نتیجه
فروشندگان موفق یک خصلت متمايز دارند: پیگیری تا حصول نتیجه. آنها برای به سرانجام رساندن کار از هیچ تلاشي دریغ نمی‌کنند. اين نگرش مستلزم وجود تعهد و پشتکار است. فروشندگان حرفه‌اي هیچ گاه جواب نه را نمی‌پذیرند. آنها حتی در هنگام مواجه با شکست هم به تلاش خود ادامه می‌دهند. آنها چنین نگرش و اعتمادبه نفسی دارند که موفق خواهند شد و خواهند فروخت. و در آخر نيز همیشه کار را به پایان می‌رسانند و نيمه كاره رها نمي‌كنند.

فروشندگان حرفه‌اي همچون دانشمندان ذهنيت انطباق‌پذيري دارند
آنها پیوسته امور جدید را آزمایش می‌کنند تا ببیند که چه چیزی برای آنها بهتر عمل می‌کند. به همین خاطر به گذشته نمی‌چسبند. چراکه جهان دانش همواره در حال تغییر است. جهان فروش نیز این چنین است. اگر شما همان تاکتیکهای قدیمی و پیش پا افتاده را به مدت طولانی امتحان کنید، به احتمال زیاد دیگر منسوخ شده‌اند. شما می‌بایست از طرز فکر دانشمندان برای برخی از تاکتیکهای جدید بهره بگیرید.

به جای جان کندن، بهتر است کار مؤثر و هوشمندانه انجام دهید
اکثر اشخاصی که در حرفه فروش کار می‌کنند با اصل پارتو، یا قانون 80/20 آشنا هستند. اصل پارتو می‌گوید 80% از فروش شما از 20% مشتریان حاصل می‌شود. فروشندگان حرفه‌اي، نه تنها این مفهوم را درک می‌کنند، بلکه با آن زندگی می‌کنند. آنها هوشمندانه کار می‌کنند، که به آنها اجازه میدهد کمتر و بهره‌ورتر کار کنند. روی فقط 20% بالایی مشتریان بر اساس نیازشان تمركز کرده و رونق کسب‌وکارتان را تماشا کنید.
پذيرش این طرز فکر برای آماتورها دشوار است، چراکه ما عموما به حكم طبيعت انساني خود، میخواهیم با تمام مشتریانمان به یک شکل رفتار کنيم. اما فروشندگان قابل درست مثل نظام كاري بانك ها، هواي مشتريان درجه يك را بيشتر دارند و البته سعي ميكنند تا مشتريان ديگر را نيز در اين سطح وارد كنند. به همین خاطر است که فروشندگان حرفه‌اي به نسبت فروشندگاني كه ميخواهند همه را راضي نگه دارند، خیلی زود زمام را در دست می‌گیرند و فروش بيشتري نيز ميكنند.
فروشندگان کارآمد همچنين با بهره‌گيري از فناوري؛ اطلاعات خود درباره‌ی 20% برتر مشتریان را تكميل و ساماندهي ميكنند، و از اين طريق تلاش بیشتری را برای تحت تأثیر قرار دادن 20 درصد بالاي هرم مشتريان صرف کرده و کمتر با جزئیات فاقد اهمیت درگیر مي‌شوند.

شنونده‌ی فعال بودن
به اشخاصی که برای شما ارزشمندتر هستند فکر کنید. اغلب اینها کسانی هستند که بیشتر به شما گوش می‌دهند. کسانی که توجه خاصی را نسبت به موقعیت شما نشان می‌دهند و می‌خواهند که جویای حالتان باشند. گوش دادن فعال، امري ضروري برای ایجاد روابط مثبتِ و قوی است. در مقابل، فرشندگان کلیشه‌ای و با افكار سنتي، دقيقه‌ها یک ریز پرحرفی می‌کنند و حتی به سؤال اصلی شما هم پاسخ نمی‌دهند. فروشنده‌ی کارآفرین یک شنونده استاد است، و در مورد افکار و احساسات مشتریان اطلاعات کسب می‌کند/ به جای اینکه وی را مدام تحت فشار قرار دهد.

ریسک پذیر بودن
کارآفرینان و فروشندگان بزرگ مشتاق به نوآوری هستند و در اين مسير هراسي از خطر كردن به دل راه نميدهند. این امر امروزه بیش از پیش حائز اهمیت است. محصولات و خدمات جدید برای شرايط جدید در فروش ضروری هستند. زمانی که دچار روزمرگی می‌شوید و به نقطه‌ی‌ آسایش خود می‌رسید، و تغییر خودتان دیگر کار آسانی نخواهد بود.
هیچ فروشنده‌ی حرفه‌اي و با نگرش کارآفرینی هرگز این حرف را نمی‌زند که "من فقط رکورد شخصی خودم را با ماندن دقیقاً همینجا، در نقطه‌ی آسایشم، شکسته ام." به منظور اینکه به اوج برسید و فروش بیشتری داشته باشید، می‌بایست متفاوت فکر کنید و ریسکهای بزرگی انجام دهید. نکته‌ی هیجان انگیز در مورد ریسک این است که شما نمی‌‌توانید پیش‌بینی کنید و یا بدانید که نتیجه چه خواهد شد. می‌بایست برای دستاوردهای آتی ریسک پذیر باشید.
هر کسی در فروش می‌تواند این ویژگی‌های یک فروشنده‌ی حرفه‌اي و موفق را در خود توسعه دهد. با یک تغییر در تفکر و نگرش‌های جدید، می توانید شخصیتتان را از یک فروشنده‌ی قدیمی به یک فروشنده‌ی کارآفرین مدرن که هرکسی می‌خواهد جای آن باشد، تبدیل شوید.

 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.