وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

هفت فعالیت صبحگاهی که مدیران موفق خود را ملزم به انجام آن می‌دانند 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

هفت فعالیت صبحگاهی که مدیران موفق خود را ملزم به انجام آن می‌دانند

سحرخیز باش تا کام‌روا شوی. این ضرب‌المثل معروفی است که شخصاً بازتاب آن را در زندگی شخصی‌ام دیده‌ام. صبح و مدیریت ساعات صبحگاهی نقش مهمی در بهره‌وری ما در ادامه‌ی روز دارد. مدیران بزرگ به هیچ‌وجه حاضر نمی‌شوند ساعات ابتدایی روز را از دست بدهند زیرا به تجربه دریافته‌اندکه این ساعات ارزش فوق‌العاده‌ای دارند. در اینجا به فعالیت‌هایی که مدیران موفق صبح خود را با آنها شروع می‌کنند، اشاره می‌کنم.

1)برای مدیران موفق، شبانه‌روز 25 ساعت دارد. مدیران بزرگ یک ساعت بیش از سایرین در طول شبانه‌روز وقت دارند و این یک ساعت همان ساعتی است که آنها صبح زودتر از دیگران بیدار می‌شوند. شاید ساعت بدن شما به یک ساعت زودتر بیدار شدن عادت نداشته باشد ولی به تدریج به آن عادت می‌کند. تحقیقات نشان داده است نه تنها سحرخیزان خوشبین‌تر از دیگران هستند بلکه قدرت حل مسئله‌‌ی بالاتری هم در مقایسه با همکاران خود دارند.

2)آنها روز خود را تجسم می‌کنند. بیدار شدن در ساعات ابتدایی صبح این فرصت را به مدیر می‌دهد که در آرامش و خلوت صبح نقشه‌ی فعالیت‌های روز خود را در ذهنش مجسم کند. به اهداف‌تان و کارهایی که باید انجام دهید، فکر کنید و یادداشت بردارید. براساس تحقیقات انجام شده، حتی دو دقیقه تجسم سازی و تفکر مثبت در صبح می‌تواند حال و هوای فرد را در طول روز بهبود بخشد.

3)مدیران موفق صبحانه می‌خورند. وقت طلاست پس از آن استفاده کنید و یک صبحانه‌ی کامل به خودتان هدیه بدهید. در کنار خانواده‌ی خود ساعتی را به صبحانه خوردن اختصاص دهید و از کنار هم بودن لذت ببرید. صبحانه، سوخت بدن است پس برای انجام کارهای خود در طول روز لازم است خوب سوخت‌گیری کنید.

4)مدیران موفق اولویت‌های خود را در همان ابتدای صبح مشخص می‌کنند. یکی از کارهایی که مدیران بزرگ در فعالیت‌های صبحگاهی خود می‌گنجانند، اولویت بخشی به کارهای‌شان است. و به خاطر داشته باشید که کارهایی را که برای‌تان ایجاد نگرانی و دغدغه می‌کنند، در صدر اولویت‌های کاری‌تان قرار دهید تا استرس این کارها در تمام طول روز با شما نباشد.

5)با پروردگار خلوت کنید. سکوت سحرگاه بهترین زمان برای راز و نیاز کردن با خدای متعال و صحبت کردن با خالق هستی است. با آرامشی که از این کار به دست می‌آورید می‌توانید تا انتهای روز با انگیزه و امید به فعالیت‌های خود بپردازید.

6)بدن‌تان را هم فراموش نکنید. علاوه‌بر آمادگی ذهنی و روانی، بدن شما هم باید برای کارهای روزانه آماده باشد. نرمش صبحگاهی بدن شما را برای مقابله با مشکلات احتمالی که انرژی زیادی از شما می‌گیرند، کاملاً آماده می‌کند. مسلماً یک ربع تا 20 دقیقه نرمش کردن وقت زیادی از شما نمی‌گیرد اما نتایج قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

7)مدیران موفق وقتی را برای دور ریختن اختصاص می‌دهند. شاید کمی غیرعادی به نظر برسد اما تأثیرگذار است. سعی کنید هر روز صبح یکی از چیزهایی را که احساس می‌کنید به آن نیازی ندارید و تنها فضای فیزیکی و ذهنی شما را اشغال کرده، دور بریزید. دور ریختن روزنامه‌ها و مجلات قدیمی، یادداشت‌هایی که دیگر استفاده نمی‌شوند و هر چیز دیگری که به خلوت شدن ذهن و خانه‌ی شما کمک می‌کند، به سازماندهی ذهن شما در طول روز کمک خواهد کرد.

 

سبز باشید

 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.