وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

10 "باید" مدیرعاملی 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

10 "باید" مدیرعاملی

کمتر روزی را می‌توان یافت که در برنامه‌ی یک مدیرعامل ساعت خالی وجود داشته باشد. به محض اینکه یک ساعت از برنامه‌ی مدیرعامل خالی شود، انبوهی از کارها به سوی او هجوم می‌آورند. به همین دلیل مدیرعامل که وظیفه‌ی رهبری یک سازمان را برعهده دارد، معمولاً خود را میان تعداد بیشماری جلسه و نامه و ایمیل گرفتار می‌بیند. مدیرعامل باید قسمت اعظم وقت خود را صرف هدایت استراتژیک سازمان خود کند. در مسیر حرکت کردن به سمت تحقق اهداف، می‌توان این موارد را به عنوان بایدهای فعالیت یک مدیرعامل مولد عنوان کرد.
1) شما باید به دخل و خرج‌تان توجه کنید. مهمترین اولویت کاری یک مدیرعامل این است که دخل‌وخرج سازمانش را تنظیم کند تا در نهایت سازمان سود‌دهی داشته باشد. به دلیل اهمیت این بحث، یک مدیرعامل باید بخش زیادی از زمان خود را به آن اختصاص دهد.
2) شما باید مشتریان‌تان را دوست داشته باشید. جلسه گذاشتن با مشتریان کلیدی و به نوعی زندگی کردن با آنها برای رسیدن به اهداف سازمان، کلیدی است.
3) شما باید برای نیروهایتان معلّمی کنید. این کار نسبتاً دشواری است، اما یک مدیرعامل باید برای نیروهایش، به ویژه مدیران میانی، معلّمی کند و بدین طریق فرهنگ جانشین‌پروری را در سازمانش جاری سازد.
4) شما باید وقت زیادی را صحبت کنید. مدیرعامل باید مدیر ارشد ارتباطات نیز باشد. رهبر سازمانی که نتواند در مورد سازمانش و اهداف و رسالت آن صحبت کند، رهبر تأثیرگذاری نخواهد بود. مدیرعامل باید ارتباط خوبی با تیم مدیریتی‌اش داشته باشد.
5) شما باید شفاف باشید. هرچقدر سازمان بزرگتر می‌شود، شفافیت خود را بیشتر از دست می‌دهد. وظیفه‌ی مدیرعامل این است که جلوی این کار را بگیرد و سعی کند همه چیز در مورد سازمانش شفاف باشد. هرچقدر شفافیت سازمان بیشتر بشد، اعتماد کارمندان و مشتریان به آن بیشتر خواهد شد.
6) شما باید از ریسکهای مسیر اطلاع داشته باشید. مدیرعامل یعنی مدیر ارشد ریسک. یک مدیر باید توانایی مواجهه با ریسک و تصمیم‌گیری را داشته باشد. بنابراین مدیرعامل باید توانایی به چالش کشیدن ریسکها و بررسی و تحلیل آنها را داشته باشد.
7) شما باید نوآوری را تزریق کنید. مدیرعامل باید قهرمان نوآوری در سازمانش باشد. اگر مدیرعامل خود را آنقدر درگیر مسائل روزمره کند که حس نوآوری خود را از دست بدهد، در بلند مدت نمی‌تواند رهبر خوبی برای سازمانش باشد.
8) شما باید هیئت مدیره‌تان را دوست داشته باشید. مدیرعاملان ماندگار در سازمانها معمولاً کسانی هستند که می‌توانند رابطه‌ی خوبی با اعضای هیئت مدیره برقرار کنند. فراموش نکنید که شما عضوی از این تیم هستید، پس خود را تافته‌ی جدا بافته ندانید.
9) شما باید محیط کاری فوق‌العاده‌ای را به وجود آورید. خلق فرهنگ مثبت و تجربه‌ی‌کاری خوشایند برای افراد وجه تمایزی است که میان شرکتهای پیشرو و شرکتهای معمولی وجود دارد. ایجاد این فرهنگ و تجربه، وظیفه‌ی مدیرعامل است. اگر فرهنگ‌کاری یک سازمان مثبت باشد، چالشهایی که در مسیر به وجود می‌آیند، تبدیل به فرصتی برای تلاش و بالندگی خواهند شد.
10) با تمام این تفاسیر، شما باید روح انسانی داشته باشید. با در نظر گرفتن تمام این مسائل و وظایف، یک مدیرعامل باید روح انسانی داشته باشد و در مقام یک انسان با نیروهایش ارتباط برقرار کند. یک ویژگی مشترک میان تمام مدیرعاملان بزرگ جهان این است که با وجود قدرت بسیار زیادی که دارند، خود را همیشه در سطح کارمندانشان می‌بینند.

 

سبز باشيد

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.