10 ایده ساده بازاریابی برای کار و کسب های کوچک محلی (بخش پایانی)

 10 ایده ساده بازاریابی برای کار و کسب های کوچک محلی (بخش پایانی)

5-    شاید ظاهرا گران آب بخورد، اما اسپانسری و حمایت مالی از رویدادهای اجتماعی محلی روشی عالی برای نشان دادن روحیه اجتماعی شما است.
شراکت فعال در رویدادهای محلی (مانند مراسماتی که در مساجد، مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی و یا فرهنگ سراهای محلی برگزار می شود) و اسپانسری این قبیل مراسمات، امکان برقراری تعامل شخصی با جوامع محلی و مشتریان را فراهم می کند. بررسی موسسه ی برندماسل پیرامون کمپین های یکپارچه بازاریابی نشان می دهد که 46 درصد از آنها شامل اسپانسری اجتماعی و 44 درصد نیز شامل حمایت از رویدادهای محلی می شوند. بر اساس این بررسی، اسپانسری چنین رویدادهایی یک ابزار اثرگذار و تاکتیک پرکاربرد بازاریابی است که توسط کار و کسب های موفق مورد اجرا قرار می گیرد.
این تحقیق خاطر نشان می سازد که شرکت های مورد مطالعه بیشترین بودجه بازاریابی خود را صرف فعالیت های روابط عمومی و اسپانسری رویدادها به منظور تقویت حضور برند خود می کنند.
6-    عقب نکشید
زمان تعامل واقعی با مشتریان در بستر رسانه های اجتماعی فرا رسیده، تنها به خاطر داشته باشید که قرار است شما دیالوگی میان خود و مخاطبان تان ایجاد کنید. بسیاری از کار و کسب های محلی از قدرت و اثرگذاری رسانه های اجتماعی از منظر بازاریابی غافل هستند. روزانه میلیون ها نفر از شبکه های اجتماعی دیدن می کنند و این شبکه ها به یک نیروگاه عظیم در فضای تبلیغاتی و بازاریابی تبدیل شده اند. اگر در برنامه مارکتینگ خود جایی برای رسانه های اجتماعی در نظر نگرفته اید، راه را برای پیشرفت رقبایتان باز گذاشته اید.
7-    یک رقابت راه بیندازید و به ویژه به مشتریانی که دوستانشان را به شما معرفی می کنند جایزه بدهید.
رقابت ها روشی عالی، نسبتاً کم هزینه و بسیار اثربـخش در ارتـقای برندآگـاهی هستند و موجب افزایـش تعامـل در شبکه های اجتماعی، و ایجاد مخاطبان جدید برای کار و کسب شما می شوند.
شما با برگزاری مسابقات به جای اجبار مشتری به خرید و ترویج مستقیم، چیزی ارزشمند در ازای مشارکت او ارائه می کنید. این شکل از ارزش افزایی، در نهایت موجب تقویت بازگشت سرمایه خواهد شد. البته موفقیت این روش مانند تمام دیگر ابزارهای بازاریابی وابسته به عوامل بسیاری است. از جمله آنکه باید روشی خلاقانه برای جلب مشارکت مشتری و متقاعد کردن او به گوش دادن پیدا کنید.
8-    تبلیغات دهان به دهان آنلاین را فراموش نکنید.
سعی کنید بستر لازم برای مشتریان خود را فراهم کنید تا در فضاهای مجازی در مورد محصولات و خدمات شما با یکدیگر گفت و گو کنند.
برخی تحقیقات نشان می دهد که بالغ بر 88 درصد از مصرف کنندگان به نظرات و دیدگاه هایی که مصرف کنندگان در سایت ها به اشتراک می گذارند به اندازه ی توصیه ها و پیشنهادات شخصی باور دارند. افزون بر این 72 درصد از مصرف کنندگان بر اساس دیدگاه های مثبت آنلاین اعتماد بیشتری به کار و کسب های محلی پیدا می کنند و 88 درصد نیز به منظور شناسایی کیفیت یک کار و کسب محلی به مطالعه دیدگاه های سایرین در فضای مجازی می پردازند.
بسیاری از کار و کسب های کوچک اما این جنبه مهم از بازاریابی را به بهانه ترس از دیدگاه های نامساعد و منفی در بازار خود نادیده می گیرند. در صورتی که مشتریان عصر دیجیتالیسم حتی برای سفارش یک نـهار ساده سـری به فضای مـجازی می زنند و دیدگاه سایر مصرف کنندگان را می خوانند. و حتی نظرات منفی میتواند در جهت اصلاح  بهینه سازی قرار گیرد.
9-    شاید به نظر پیچیده برسد اما فرآیند seo می تواند عامل تمایز شما باشد
سئو موجب می شود تا کار و کسب محلی شما از طریق موتورهای جست و جوگر جهانی به کاربرانی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند معرفی شود. از دیگر سو با قرارگیری در رتبه های نخست نتایج جست و جو و در نتیجه بیشتر و بهتر دیده شدن، برند شما ارتقاء و اعتبار و وجهه بیشتری کسب خواهید کرد.
10-    محلی فکر کنید و محلی هم عمل کنید تا با جامعه خود همسو باشید.
صاحبان مشاغل محلی باید تا مدتها خاک بازار بخورند، با کم و زیاد بسازند و مهم تر از هر چیز، با جوامعی که در آن کار می کنند آشنایی کامل پیدا کنند. درواقع آشنایی یافتن با جوامع محلی، به شکلی اورگانیک و خودکار موجب اتخاذ سیاست های بازاریابی و هم چنین اجرایی ساختن ایده هایی می شود که مورد احترام و توجه مردم آن جوامع قرار دارد.
به طور مثال یکی از مغازه داران مسلمان در یکی از محله های ارمنی نشین تهران به مناسبت آغاز سال نوی میلادی، تسهیلات و تخفیفات قابل توجهی را به مدت محدود تنها برای همسایگان ارمنی خود در نظر گرفته است.
کافی است به دور و بر خود نگاهی بیندازید و با نگاهی جامع و کلان نگر درخصوص سیاستهای تجاری خود تصمیم گیری کنید.
منبع:
http://www.business2community.com/marketing/11-marketing-ideas-local-business-owners-01740744

سبز باشید

 

send_telegram


نام :
تصویر امنیتی :
متن :