۱۰۰ ایده ی برتر بازاریابی منتشر شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0 دیدگاه
۱۰۰ ایده ی برتر بازاریابی منتشر شد

کتاب جدید انتشارات بازاریابی کار مشترک استاد و دوست عزیزم دکتر وظیفه دوست و اینجانب امروز پانزدهم دی ماه منتشر شد. در ادامه پیشگفتاری که برای این کتاب نوشته ایم میخوانید.

پيشگفتار

"صد ايده‌ي برتر بازاريابي"، كتابي خاص است؛ هر يك از ايده‌ها در كمترين كلمات ‌‌تشريح ‌‌‌شده‌اند.‌‌ حتي ‌‌اگر ‌‌نخواهيد‌‌ كل كتاب را يكجا بخوانيد،‌‌‌ مي‌توانيد‌‌‌ هر يك از ايده‌ها را از روي فهرست انتخاب كرده و در زمان 2 تا 3 دقيقه‌اي مطالعه كنيد.

نامشتری عزیز شما اخراجید!

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0 دیدگاه
نامشتری عزیز شما اخراجید!

جذب مشتریان جدید کار دشواری است و دشوارتر از آن خلاص شدن از دست نامشتریانی است که  پیش از این برای بدست آوردنشان سخت تلاش کرده اید. اما گاهی نیاز است از دست بعضی از آنها خلاص شوید. بنابراین باید کمی در جمله کلیشه ای همیشه حق با مشتری است تجدیدنظر کنیم. داشتن فرهنگ مشتری‌محور ضروری است. با این حال، همیشه حق با مشتری نیست.

توصیه ای که باید در طراحی تبلیغات خود رعایت کنید

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0 دیدگاه
توصیه ای که باید در طراحی تبلیغات خود رعایت کنید

آگهی تجاری شما، به همان میزان که باید بتواند از طریق جذابیت، آگاهی بخشی و مرتبط بودن توجه مخاطب را جلب کند، شکلی از پرزنتیشن فروش  نیز محسوب میشود. به بیان دیگر این آگهی باید در نهایت به فروش منتج شود. آگهی ها نه برای یک شخص بلکه برای مجموعه ای از بازار هدف با روحیات روانشناسانه متفاوت ساخته میشوند، آن هم به این امید که هر یک از مخاطبان در آن سهیم شده و واکنش سوداوری نسبت به آن بروز دهد. در واقع فروش زمانی حاصل میشود که مخاطب یک آگهی تبلیغاتی با انجام تماس، ملاقات، سر زدن به وبسایت، ارسال پیغام، فکس، درخواست اطلاعات بیشتر، رای دادن، اهدای کمک، و یا حضور در یک سخنرانی رایگان، ... به آن واکنش نشان دهد.
بنابراین چگونه به آنها انگیزه بدهیم؟ روانشناسان ثابت کرده اند که ترس از فقدان انگیزاننده بهتری به نسبت چشم انداز کسب منفعت است.

سرباز شورشی بازاریابی سرشار از ایده هاست

۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0 دیدگاه
سرباز شورشی بازاریابی سرشار از ایده هاست

چنانچه می‌کوشید، آینده‌ای را ترسیم کنید که در آن احساس امنیت و آسایش کنید، به اختیار خود آینده‌ای را نادیده خواهید گرفت که به احتمال زیاد رخ خواهد داد». *ست گودین


ست گودین را با عنوان سرباز شورشی، خیره‌سر و در عین حال بسیار باهوش در عرصه بازاریابی میشناسیم. عناوین و القابی که بارها در نشریه توسعه مهندسی بازار به آن پرداخته شده است.
ست‌گودین همراه با نظرات خود ما را به چالش می‌کشد و از ما می‌خواهد تا فراتر از قاعده‌های معمول وچارچوبها فکر کنیم. او از ما انتظار دارد که ذوق و هنر به خرج دهیم و گوش بازار را با هیاهیوی خود پر کنیم. او «بزرگ‌ترین بازاریاب آمریکا» به انتخاب امریکن وی، یکی از 25 ستاره اینترنتی به انتخاب فوربس، سخنرانی برجسته، استادی توانمند، بازیگری همه‌فن حریف و نویسنده‌ای شیوا‌سخن است که بیش از 14 کتاب نوشته و در همه آنها صحبت از تغییر و ضرورت عجیب و غریب بودن می‌کند.
ست گودین، سرشار از ایده‌ها و افکار الهام بخش ناب است که می‌کوشیم گوشه‌ای از اندیشه‌های او را تبیین کنیم.

5 درس از 5 کتاب برتر سال 2016

۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0 دیدگاه
5 درس از 5 کتاب برتر سال 2016

سال 2017 در آستانه تحویل قرار دارد. اقتصاد جهانی و به تبع آن فضای کار و کسب طی این سال دستخوش فراز و فرودهای فراوانی شد و البته کتابهای مفیدی نیز در حوزه تجارت به بازار معرفی شد که در ادامه 5 مورد از برترین کتابهای سال 2016 و مهم ترین نکات آن بررسی میشود:
1.    حکایت یک روزنامه فروش: 11 اصل موفقیت (A Paperboy's Fable: The 11 Principles of Success)
نوشته دیپ پاتل
خرد و دانش ژرف میتواند از منابع غیرمنتظره ای سرچشمه بگیرد.ممکن است خردمندی پسرکی 17 ساله نادیده گرفته شود، اما داستان خودنوشت او در این کتاب که ماجرای  تعالی یک جوان دبیرستانی و تبدیل شدن او به یک کارآفرین سریالی را نقل میکند، بسیار خواندنی و غیرقابل چشم پوشی است.

6 توصیه ساده علمی برای یک بازاریابی موثر تلفنی

۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0 دیدگاه
6 توصیه ساده علمی برای یک بازاریابی موثر تلفنی

طبق تحقیقات بعمل آمده ، با رقابتی‌تر شدن کار و کسبها ، اهمیت ارتباط موثر با مشتریان نیز بیشتر می‌شود در این فضا از بین شیوه‌های مختلف ارتباط با مشتری نظیر تبلیغات ،‌روابط عمومی ، فروش شخصی ، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم ، شیوه‌های ارتباط دو طرفه نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم موثرتر خواهند بود ، و علت آن هم تعامل دو طرفه‌ای است که بین بنگاه اقتصادی و مشتریان صورت می‌گیرد. در این ارتباط ، علاوه بر اینکه بنگاه اقتصادی در شناساندن خویش به مشتری تلاش می‌کند تا بتواند تقاضای او را به سمت بنگاه سوق دهد ، فرصتی فراهم می‌شود تا صدای مشتری را نیز بشنود که نتایج آن برای رقبا و گسترش کار و کسب حائز اهمیت است به طوری که بنگاه می‌تواند مشتری را بشناسد و نیاز او را بداند و در راستای کسب رضایت مشتری با نگرش برد دو جانبه حرکت کند. یکی از راههای بازاریابی مستقیم، بازاریابی تلفنی است که در این خصوص کتابی به قلم اینجانب به نام بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایران منتشر و قابل تهیه است (لینک خرید: http://marketingshop.ir/index.php?route=product/product&product_id=17)

10 قانون ابدی قیمت گذاری

۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0 دیدگاه
10 قانون ابدی قیمت گذاری

پیش تر از طریق همین وبسایت، سلسله یادداشت هایی در خصوص مبحث قیمت گذاری تقدیم همراهان عزیز شد. چرا که شاید هیچ مبحثی به اندازه قیمت گذاری در بازاریابی اهمیت نداشته باشد.
با این حال بیشتر صاحبان مشاغل (و بازاریابان تازه کار) اغلب چنین فرض می کنند که مشتری همیشه به دنبال بهترین ارزش یا قیمت بوده و براساس بهترین قیمت ممکن تصمیم گیری می کند. هیچ کدام از این فرضیات درست نیستند. چرا که مشتریان عمیقاً غیر منطقی عمل می کنند و به جای تفکر منطقی، احساسی تصمیم گیری می کنند. خوشبختانه، مطالعات بسیاری نشان می دهند که این واکنش های هیجای تا حد زیادی قابل پیش بینی اند.

همین یک کار را امروز انجام دهید و شاهد افزایش فروش خود باشید

۱۳۹۵/۱۰/۰۸
1 دیدگاه
همین یک کار را امروز انجام دهید و شاهد افزایش فروش خود باشید

یکی از مزایای کار کردن با شرکت های مختلف این است که می توان نقاط مشترک میان شرکت های موفق و هم چنین فصل مشترک شرکت هایی که توفیق چندانی ندارند را مشاهده کرد.
شاید مهم ترین ویژگی و یا یکی از مهم ترین ویژگی های شرکت های موفق این باشد که آنها مشتریان خود را درک می کنند (به عبارتی آنها روی مشتریان خود تمرکز دارند). گرچه مهم ترین بخش " تمرکز بر مشتری "، مشتری نیست، بلکه تمرکز است.
 

10 ایده ساده بازاریابی برای کار و کسب های کوچک محلی (بخش پایانی)

۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0 دیدگاه
 10 ایده ساده بازاریابی برای کار و کسب های کوچک محلی (بخش پایانی)

5-    شاید ظاهرا گران آب بخورد، اما اسپانسری و حمایت مالی از رویدادهای اجتماعی محلی روشی عالی برای نشان دادن روحیه اجتماعی شما است.
شراکت فعال در رویدادهای محلی (مانند مراسماتی که در مساجد، مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی و یا فرهنگ سراهای محلی برگزار می شود) و اسپانسری این قبیل مراسمات، امکان برقراری تعامل شخصی با جوامع محلی و مشتریان را فراهم می کند. بررسی موسسه ی برندماسل پیرامون کمپین های یکپارچه بازاریابی نشان می دهد که 46 درصد از آنها شامل اسپانسری اجتماعی و 44 درصد نیز شامل حمایت از رویدادهای محلی می شوند. بر اساس این بررسی، اسپانسری چنین رویدادهایی یک ابزار اثرگذار و تاکتیک پرکاربرد بازاریابی است که توسط کار و کسب های موفق مورد اجرا قرار می گیرد.

10 ایده ساده بازاریابی برای کار و کسب های کوچک محلی (بخش اول)

۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0 دیدگاه
10 ایده ساده بازاریابی برای کار و کسب های کوچک محلی (بخش اول)

مصرف کنندگان  به طور معمول  اول سراغ کار و کسب های محلی می روند. بنابراین نتایج این تحقیق که 61 درصد از مصرف کنندگان دنیا با رضایت خاطر هزینه های بالاتری را بابت خدمات و محصولات کار و کسب های کوچک پرداخت می کنند، چندان مایه شگفتی نیست.
مردم دوست دارند از کار و کسب های محـلی حمایت کنند، چـرا که آنها بازتابی از جامـعه و خـدمات فـردی را برایشان به ارمـغان می آورند.
در عین حال اداره یک کار و کسب محلی دشوار است. چرا که بازار بالقوه آنها کوچک تر است، رقابت سنگینی از سوی عـرضه کنندگان بـزرگ تر بر دوش شان اسـت، و تجـارت آنلاین هم بیـداد می کند؛ عواملی که شاید دست کم توانایی مالی مواجهه با آن را نداشته باشیم. اما این به معنای آن نیست که نمی توان یک تجارت ساده خیابانی، خانگی و یا روستایی را با موفقیت اداره کرد. بلکه برعکس، گردش سرمایه کار و کسب های کوچک فقط در بریتانیا مبلغی بالغ بر 8/1 تریلیون دلار معادل 47 درصد از گردش کل مالی بخش خصوصی این کشور است. آماری که کمابیش در بسیاری از کشورهای دیگر نیز صادق است.