منتشر شد: مشتری بی صدا: چرا مشتریان ما را ترک می کنند؟

۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0 دیدگاه
منتشر شد: مشتری بی صدا: چرا مشتریان ما را ترک می کنند؟

كتابي كم‌صفحه، اما نافذ، اثربخش و آكنده از مفاهيمي كه به صورت عملياتي با شاهد مثالهاي روزمره از شركتها، قرار است "خواب آرام‌مان" را آشفته سازد. به سازمانهايي كه خود را در اوج مي‌بينند هشدار مي‌دهد كه با "سكوت" اين ابزار نرم اما گيوتين پرقدرت و استراتژيك مشتري از گردونه‌ي كاروكسب‌ها بيرون رانده مي‌شوند. همچنان‌كه براي 57 درصد شركتهاي برتر فورچون 500 در سال 1995 رخ داد، اثري از آنها در سال 2015 نبود!

منتشر شد: آیین برندسازی شخصی

۱۳۹۷/۰۳/۲۸
1 دیدگاه
منتشر شد: آیین برندسازی شخصی

برند شخصي" اين روزها بشدت مورد توجه قرار گرفته است. گاه در شركتهاي جهاني مديران نيز اين تمايل را پيدا مي‌كنند كه به موازات ارتقاي برند سازماني، شركتي، و يا برند محصولات، بتوانند برند خودشان را ارتقا بخشند.
سالها پيش اين پرسش "مرغ و تخم‌مرغ" در حوزه‌ي برند پديدار شد كه مايكروسافت - بيل گيتس، يا بيل گيتس - مايكروسافت؟ همچنين است دل كامپيوتر - مايكل دل،‌يا مايكل دل - دل كامپيوتر؟ آمازون دات كام - جف بزوس، يا جف بزوس - آمازون دات كام؟

در ادامه پیشگفتار اینجانب برای کتاب را میخوانیم.

انتشارات بازاریابی منتشر کرد: رفتار بصری مصرف کننده

۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0 دیدگاه
انتشارات بازاریابی منتشر کرد: رفتار بصری مصرف کننده

مطالعات "رفتاري مصرف‌كننده" بر پايه‌ي "رديابي حركات چشم"، چشم‌انداز تازه‌اي معرفي مي‌كند كه بازاريابي بصري مي‌ناميم.
كتاب حاضر رفتار بصري مصرف‌كننده - تنها كتاب ترجمه‌اي در ايران است كه متكي بر رديابي حركات چشم، بازاريابي بصري را تشريح مي‌كند؛ كتابي فني، تكنيكال كه مخاطبان خاص خودش را دارد.

در ادامه پیشگفتار اینجانب بر این کتاب را میخوانیم.

بازاریابی اثربخش در نقطه خرید

۱۳۹۷/۰۲/۲۰
1 دیدگاه
بازاریابی اثربخش در نقطه خرید

نقطه خرید آن نقطه و زمانی است که تمام عناصر فروش – اعم از مصرف کننده، پول و محصول - به هم می پیوندند. بازاریابان با استفاده از وسایل ارتباطی، از جمله ابزارهای نمایش و استندهای نمایشی، بسته بندی، تبلیغات و ابزار ترویج فروش، تبلیغات درون‌فروشگاهی و فروشندگان، امیدوارند که بتوانند بر تصمیم خرید خریداران در نقطه خرید (POP)،  تاثیر بگذارند. 

خرید؛ امروز و فردا

۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0 دیدگاه
خرید؛ امروز و فردا

در یک عصر برفی، خانم جوان 28 ساله ای، برای گذراندن تعطیلات خود در جزائر گرمسیری کارائیب نیازمند خرید پوشاک مناسب است. شاید تا پنج سال پیش، او ناچار بود مستقیم به بازار برود تا لباس مناسب خریداری کند. امروز اما، او در حالی که روی کاناپه خانه اش دراز کشیده از طریق ارتباط ویدیویی دورادور با دستیار شخصی (personal concierge) خود در فروشگاه Danella شروع به خرید می کند. Danella، همان فروشگاهی است که او ماه گذشته دو لباس از آن خریده بود.

ترندهای خرده فروشی در سال آینده

۱۳۹۷/۰۱/۱۶
1 دیدگاه
ترندهای خرده فروشی در سال آینده

اگر سال 2017 از دیدگاه برخی از متخصصین آخرالزمان صنعت خرده فروشی محسوب میشد، سال 2018 می تواند سال رنسانس خرده فروشی باشد چرا که نشانه ها امیدوار کننده است. خرده فروشان هوشمند، سربلند و موفق از سرد و گرم روزگار بیرون آمده اند و بسیاری از کسانی که از شرایط نابسامان اقتصاد جهانی جان سالم به در برده اند، تغییرات لازم را برای هماهنگی با نیازها و خواسته های مصرف کننده مدرن ایجاد کرده اند. در حالی که در سال 2018، نیز همچنان شاهد تعطیلی بعضی از خرده فروشیها خواهیم بود، اما بعید است که در آینده نزدیک فاجعه ای نظیر آنچه در سال 2017 به وجود آمد را ببینیم.

تازه های انتشارات بازاریابی: هرآنچه که در مورد فرانچایز باید بدانید

۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0 دیدگاه
تازه های انتشارات بازاریابی: هرآنچه که در مورد فرانچایز باید بدانید

به گفته‌ي آگاهان، بيش از 120 صنعت در مسير بازار خود از فرانچايز استفاده مي‌كنند. صنايعي نظير اتومبيل، آموزش، مواد غذايي، سلامت و تناسب اندام، خدمات منزل، خدمات و محصولات خرده‌فروشيها، مسافرت و گردشگري از جمله‌ي اين صنايع هستند.‌