کتاب گفت و گو با اساتید ایرانی بازاریابی در جهان از انتشارات بازاریابی چاپ شد

۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0 دیدگاه
کتاب گفت و گو با اساتید ایرانی بازاریابی در جهان از انتشارات بازاریابی چاپ شد

پيشگفتار
مديريت بازاريابي يكي از رشته‌هايي است كه نه تنها در ايران بلكه، در تمامي كشورهاي جهان مورد توجه بسياري از دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان به تحصيلات دانشگاهي قرار مي‌گيرد. تقريباً مي‌توان گفت در تمامي كشورهاي پيشرفته‌ي جهان اين رشته، به‌عنوان شاخه‌اي مهم و تأثيرگذار در سرنوشت اعضاي جامعه شناخته مي‌شود.

به مناسبت تولد بیل گیتس

۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0 دیدگاه
به مناسبت تولد بیل گیتس

بیل گیتس متولد 28 اکتبر 1955 است. او که به همراه پل آلن شرکت مایکروسافت را بنیانگذاری کرد، یکی از تأثیرگذارترین افراد در قرن بیستم به ویژه در عرصه فناوری است. در فهرستی که در ماه سپتامبر 2017 اعلام شد، بیل گیتس با ثروتی معادل 84.8 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد در جهان است.

پرویز درگی در همایش تکنیکهای فرصت یابی و مشتری یابی سخنرانی میکند

۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0 دیدگاه
پرویز درگی در همایش تکنیکهای فرصت یابی و مشتری یابی سخنرانی میکند

   سالن همایشهای تخصصی پروفسور حیدری آموزشگاه بازارسازان (عضو گروه tmba) همین پنج شنبه 11 آبان ماه میزبان فعالین،  متخصصین، مدیران صنایع و بنگاههای اقتصادی و علاقمندان به حوزه فروش و بازاریابی در همایش یک روزه تکنیکهای فرصت یابی و مشتری یابی با سخنرانی پرویز درگی ریاست انجمن علمی بازاریابی ایران خواهد بود.

راههای فراتر رفتن از خواسته¬های مشتری

۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0 دیدگاه
راههای فراتر رفتن از خواسته¬های مشتری

چند سال پیش زمانی که صحبت از برآورده کردن خواسته¬ها و نیازهای مشتری به میان می¬آمد، به سازمانها و شرکتها پیشنهاد می¬کردیم که اجازه ندهند نیاز یا خواسته¬ای از مشتری مورد غفلت قرار گیرد و با برنامه¬ریزی درست در جهت برآورده کردن آن گام بردارند. 

مدیریت بحران را از مدیران کارآمد بیاموزید

۱۳۹۶/۰۸/۰۳
1 دیدگاه
مدیریت بحران را از مدیران کارآمد بیاموزید

مدیریت کردن یک شرکت گاه شبیه رهبری کردن یک کشتی گرفتار شده در طوفان و امواج سیل آسا است. بحران هر لحظه در انتظار شماست. در محیط تجاری امروز، بحران ها بدون اغراق در کمین نشسته اند. هر اتفاق کوچک می تواند منجر به اتفاقی بزرگ شود که اگر توسط مدیری آگاه و مسلط به امور در رأس کارها نباشد، کشتی سازمان به بندرگاه نخواهد رسید.

اشتباهات کشنده در فروش‌های صنعتی

۱۳۹۶/۰۸/۰۲
1 دیدگاه
اشتباهات کشنده در فروش‌های صنعتی

فروش‌های صنعتی (B2B) تابع شرایط خاصی هستند که الزاماً با شرایط فروش‌های مصرفی (B2C) یکسان نیستند. در این فروش‌ها باید مراقب اشتباهات بود زیرا به دلیل هزینه‌های بالا ممکن است یک اشتباه به ظاهر کوچک هزینه زیادی را به شرکت تحویل کند. در ادامه به برخی از این اشتباهات اشاره شده است.

مدیریت تعارض در محل کار

۱۳۹۶/۰۸/۰۱
1 دیدگاه
مدیریت تعارض در محل کار

به وجود آمدن اختلاف نظر در محل کار امری کاملاً طبیعی است زیرا افراد با پیشینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مختلف گرد هم می‌آیند و در این شرایط جای تعجب نیست که همگان نظرات یکسانی درباره مسائل مختلف نداشته باشند. اما اگر این اختلاف نظرها جدی گرفته نشود به تدریج سازمان را با بحران مواجه خواهد کرد. در اینجا راهکارهایی را برای مدیریت اختلاف نظرها در محل کار با هم مرور می‌کنیم.

قبل از استخدام به این موارد توجه کنید

۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0 دیدگاه
قبل از استخدام به این موارد توجه کنید

استخدام کردن برخلاف آنکه فرایند ساده ای به نظر می رسد، اما برای یک کارفرما تعهداتی را به وجود می آورد که نه تنها در زمان حال بلکه در زمان آینده نیز برایش لازم الاجرا خواهند بود. بنابراین دقت در انتخاب فرد درست برای رده شغلی مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

پنجاه‌وهفتمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد

۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0 دیدگاه
پنجاه‌وهفتمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد

تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال یازدهم، شماره‌ی 57، مهر و آبان ماه 1396) منتشر شد. این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، با کاغذ فاخر، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی).
علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند با شماره‌های 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

اصول، قواعد و نکاتی پیرامون قیمت‌گذاری خدمات (قسمت دوم)

۱۳۹۶/۰۷/۲۶
2 دیدگاه
اصول، قواعد و نکاتی پیرامون قیمت‌گذاری خدمات (قسمت دوم)

زمانی که هزینه هایتان را مشخص می کنید باید آنها را در قیمت گذاری خدماتی که عرضه می کنید لحاظ کنید تا به سوددهی برسید. البته انجام این کار نیاز به ظرافت های خاصی دارد. مسلماً شما می خواهید مطمئن شوید که که به حاشیه سود مد نظر خود خواهید رسید، اما همزمان به ویژه در شرایط رکود اقتصادی، باید این اطمینان را هم حاصل کنید که به عنوان یک سازمان گران فروش شناخته نشوید.