6مدل کار و کسب که شما می‌توانید بدون تقریبا هیچ پشتوانه مالی شروع کنید

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0 دیدگاه
6مدل کار و کسب که شما می‌توانید بدون تقریبا هیچ پشتوانه مالی شروع کنید

شما همانند میلیون ها هموطن خود، رویای شروع کار و کسب خودتان را دارید. البته موانعی وجود دارد که ممکن است شما را از انجام این کار باز دارد. برای مثال ممکن است انگیزه ی کافی یا زمان کافی برای بررسی کل کار و یا حتی یک ایده ناب برای شروع کار نداشته باشید.

5 روش خلاقانه برای آموزش تیم های فروش

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0 دیدگاه
5 روش خلاقانه برای آموزش تیم های فروش

بدون آموزش کافی نیروی فروش،تیم شما لغزش خواهد داشت و رشد کار و کسب نیز می‌تواند راکد شود. این امر می‌تواند تبدیل اثرات دومینو واری را در سازمان برجای گذارد طوری که اعضای با تجربه‌تر به سطح پایین تری تنزل کنند و اعضای جدید هم از فرصت تبدیل شدن به رهبری با کیفیت باز بمانند.

شهرآورد سرخابی ها

۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0 دیدگاه
شهرآورد سرخابی ها

شهرآورد تهران یا شهرآورد سرخابی، نامِ داده شده به شهرآورد فوتبال بین دو باشگاه تهرانی پرسپولیس و استقلال  است. این بازی در تیر ۱۳۸۷ توسط مجله وردساکر به عنوان مهمترین شهرآورد در آسیا و بیست و دومین شهرآورد بزرگ در جهان اعلام شد. نشریه ورلد ساکر در گزارشی در شماره دسامبر ۲۰۱۵ خود، این شهرآورد را در میان ۵۰ رقابت برتر فوتبال دنیا شناسانده و آن را با هماوردی‌های شناخته‌شده ملی و باشگاهی فوتبال دنیا در یک گروه جای داده است. 

ویژگی مشترک فروشندگان موفق

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0 دیدگاه
ویژگی مشترک فروشندگان موفق

فروشندگان موفق، فروشنده به دنیا می آیند. البته که همیشه اینطور نیست و این جمله نمیتواند چندان درست باشد. چرا که بی شک ظرفیتها و استعدادهایی وجود دارد که با آموزش و کسب تجربه شکوفا خواهند شد. در واقع شغل فروشندگی، شغلی استراتژیک است. عملکرد این شغل تاثیر شدید و معناداری بر عملکرد سازمان دارد. به همان میزان که یک فروشنده توانمند برای مشتری، ارزش و برای سازمان، ثروت تولید میکند، یک فروشنده ضعیف به راحتی ارزشها را تخریب و منابع تولید ثروت را نابود خواهد کرد. فروشنده ماهر و توانمند به افزایش مشتریان وفادار و سهم بازار میپردازد و فروشنده ضعیف، مشتری را به سوی رقبا هدایت میکند.

اشتباه بار اول اشتباه است، بار دوم حماقت: ۱۰ درس از نوابغ (بخش دوم)

۱۳۹۵/۱۱/۲2
0 دیدگاه
اشتباه بار اول اشتباه است، بار دوم حماقت: ۱۰ درس از نوابغ (بخش دوم)

۶. انجام ندادن تکالیف
همه ما گاهی راه میان‌بر را انتخاب کرده‌ایم. این میان‌بر میتواند به سادگی کپی کردن تکالیف‌ درسی  از روی دست دوست‌مان بوده باشد، و یا ورود بدن آمادگی به یک جلسه‌ی مهم. آدم‌های باهوش اما متوجه هستند که هرچند گاهی بخت یارشان است اما در پیش گرفتن چنین رویکردی آنها را از دستیابی به ظرفیت کامل خود بازمی‌دارد. آنها بی گدار به آب نمیزنند و درک میکنند که جایگزینی برای سخت کوشی وجود ندارد. آنها می‌دانند اگر تکالیف‌ خود را انجام ندهند هرگز چیزی یاد نمی‌گیرند و کار و کسبشان نیز به باد خواهد رفت.

اشتباه بار اول اشتباه است، بار دوم حماقت: ۱۰ درس از نوابغ (بخش اول)

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0 دیدگاه
اشتباه بار اول اشتباه است، بار دوم حماقت: ۱۰ درس از نوابغ (بخش اول)

آریانا هافینگتون یک بار گفته که، اشتباه بزرگ ترین معلم ما است. او می گوید: " باید قبول کنیم که همیشه تصمیم درست نمی گیریم و گاهی خرابکاری می کنیم، درک این موضوع که شکست نقطه مقابل موفقیت نیست، بخشی از مسیر موفقیت است ". هر کسی روی کره خاکی حداقل یکبار مرتکب اشتباهات شغلی شده است. اشتباه رخ می دهد، به ویژه زمانی که سعی دارید چیز جدیدی را امتحان کنید.
نکته اینجاست که با تکرار اشتباهات مشابه دچار حماقت نشویم و اشتباهات تازه خود را به یک تجربه ناب یادگیری تبدیل کنیم.اشتباه از هر کسی سر میزند و شاید بتوان گفت که آدمی نه جایزالخطا بلکه گاهی واجب الخطا است. اما با این تفاوت که همه از اشتباهات‌شان درس نمی‌گیرند. بعضی از ما یک خطای مشابه را بارها و بارها تکرار می‌کنیم و به این ترتیب هیچ پیشرفتی نمی‌کنیم و عجیب آنکه دلیل آن را هم نمیدانیم. 

خرید خوشایند، فروشنده موفق

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0 دیدگاه
خرید خوشایند، فروشنده موفق

نوا فلمینگ متخصص جهانی در حوزه وفادارسازی مشتریان و نویسنده کتاب حلقه وفاداری مشتری و کتاب پرفروش همیشه سبز: چگونه بذر مشتری مداری را در سازمان بکاریم، در این یادداشت از تجریه خوشایند خود در مواجهه با یک فروشنده ماهر مینویسد.
او مینویسد: خانه ما نیاز به کمی خرده کاری و بازسازی داشت. من با 10 پیمانکار صحبت کردم اما 9  تای آنها به معنای واقعی کلمه افتضاح بودند. ولی نفر آخری که توانستم با او به نتیجه برسم شخص فوق العاده ای بود. 
شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا این یک تجربه خرید عالی برای من بود:

مدل سه مرحله ای برای تصمیم گیری بهتر

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0 دیدگاه
مدل سه مرحله ای برای تصمیم گیری بهتر

شاید هیچ یک از حوزه های رهبری سازمان به اندازه رویکرد رهبران در تصمیم گیری نتواند نقاط ضعف مدیریت ارشد یک سازمان را عیان کند. برخی از مدیران با علم به این مهم و به منظور اجتناب از تصمیم گیریهای غلط، فرآیند اخذ تصمیم را به تعویق می اندازند. برخی دیگر از مدیران نیز با هدف گرفتن تصمیم های بدون نقص و دستیابی به وفاق روی تصمیمات اخذ شده زمان زیادی را صرف اندیشیدن پیرامون عواقب تصمیمات خود و به رای گذاشتن آن میکنند. بعضی نیز بدون آنکه بخواهند نظرات مشورتی سایرین را جویا شوند به اعمال تصمیمات خود بسنده میکنند. به عنوان یک الگوی رفتاری، این رویکردها همگی ممکن است سازمان را در حالتی از ایستایی و سکون قرار داده و پویایی سازمان را سلب کند.

هفت مشوق غیرنقدی برای انگیزش نیروهای فروش

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0 دیدگاه
هفت مشوق غیرنقدی برای انگیزش نیروهای فروش

جزو کدام دسته از مدیران هستید؟ گروه اول را مدیرانی تشکیل می‌دهند که نیروی انسانی را صرفا به‌عنوان ابزاری در جهت تولید و ارائه محصولات و خدمات در نظر گرفته و عموما تصمیمات خود را بدون توجه به پتانسیل و روحیه نیروی انسانی خود می‌گیرند. اما گروه دوم را مدیرانی تشکیل می‌دهند که سازمان را بدون نیروی انسانی، صرفا مجموعه‌ای از ساختمان و ماشین‌آلات دانسته و کارمندان را به‌عنوان عامل پویایی و موتور محرکه سازمان در نظر گرفته و در تصمیمات خود توجه بیشتری به سطح مهارت، تخصص و پتانسیل نیروی انسانی خود دارند.