وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

نقل‌قول‌های سینمایی برای صاحبان کاروکسب 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

نقل‌قول‌های سینمایی برای صاحبان کاروکسب

ذهن یادگیرنده ذهنی است که از تمام پدیده‌های اجتماعی برای پیشرفت و تعالی خود بهره بگیرد. فیلم‌ها پدیده‌هایی هستند که برای ساخت‌شان ایده‌های مختلفی مطرح می‌شود و برآیند این ایده‌ها فیلمی می‌شود که برای لحظاتی ما را سرگرم می‌کند و نکته‌ای را به ما می‌آموزد. بنابراین دیدن یک فیلم پدیده‌ای فوق‌العاده است و تجربه‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که خودمان می‌بایست سال‌ها برای آموختن‌شان وقت صرف می‌کردیم.

در این میان فیلم‌هایی که دربردارنده نکات آموزنده‌ای در زمینه کاروکسب نیز باشند، برای صاحبان کاروکسب و مدیران ارزش بیشتری دارند چون علاوه بر گذراندن وقت به شیو‌ه‌ای متمدنانه، نکاتی نیز درباره حوزه کاری خود می‌آموزند. در اینجا به بررسی چند فیلم و نکات آنها برای صاحبان کسب‌وکار می‌پردازیم. نقل‌قول‌هایی که از این فیلم‌ها آورده شده می‌تواند در پیشبرد کاروکسب و قدم گذاشتن در راه تعالی شخصی کمک شایانی به ما کند.

 

1) "یک ایده کاملاً اصیل پیدا کنید. این تنها راهی است که من می‌توانم خودم را متمایز کنم. این تنها راهی است که می‌توانم اهمیت پیدا کنم."

 

جان نش در یک ذهن زیبا

اگر می‌خواهیم کاروکسبی داشته باشیم باید کاری کنیم که قبلاً کسی آن را انجام نداده است. اگر دنبال حل کردن نیاز واقعی افراد باشیم، خودمان را از رقبا متمایز خواهیم کرد.

 

2) "انجام بده یا انجام نده. سعی خودم را می‌کنم، معنایی ندارد."

 

یادو در فیلم امپراتوری ضربه می‌زند

سعی کردن به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند. سعی کردن زمانی باارزش است که نتیجه‌ای داشته باشد حتی اگر آن نتیجه، نتیجه‌ی دلخواه، نباشد. چشم‌اندازها تا زمانی که اجرا نشوند، ارزشی ندارند.

 

3) "به من نگو نمی‌توانی آن کار را انجام دهی. به من نگو آن کار انجام نمی‌شود."

 

هاروارد هینور در هوانورد

در مسیر کاروکسب خود بارها با افرادی مواجه می‌شویم که "نه" گفتن ورد زبان‌شان است. این افراد، از قاطعیت و استقامت لازم برخوردار نیستند. اگر به این دسته از افراد آسان بگیریم، نه گفتن به فرهنگی در سازمان ما تبدیل خواهد شد.

 

4) "آن فردی که صدایش از همه بلندتر است، ضعیف‌ترین فرد در اتاق است."

 

فرانک لوکاس در گانگستر امریکایی

تئوری‌ها تا زمانی که جای عمل به خود نگرفته‌اند، تنها برای بحث‌هایی که هدف‌شان گذراندن وقت است، مفید هستند. معمولاً افرادی که در سازمان‌ها بیشتر از همه صحبت می‌کنند و دوست دارند بقیه به حرف‌های‌شان گوش کنند، افرادی هستند که کمترین ارزش را برای سازمان ایجاد می‌کنند.

 

5) "تنها به شنا کردن ادامه بده."

 

دُری در جستجوی نمو

اداره‌ی یک کاروکسب یعنی تجربه کردن روزهای خوب و روزهای بد. بعضی روزها فقط باید به سمت جلو شنا کنیم. حتی اگر برخلاف جریان آب شنا می‌کنیم و این احساس را داریم که پیشرفتی حاصل نمی‌شود، اما در حقیقت در حال نزدیک‌تر شدن به مقصد نهایی‌مان هستیم.

 

6) "کلید موفقیت در این کاروکسب ارتباطات شخصی است."

 

دیکی فاکس در جری مک گوایر

از مشتریان گرفته تا شرکا و کارمندان، در خیلی از مواقع موفقیت به یک عامل برمی‌گردد: ارتباطات. البته منظور از ارتباطات، ارتباطات نامشروع و غیرقانونی نیست. بلکه بهره‌گیری از مشاوره افرادی است که می‌توانند در مواقع لزوم به کمک ما بیایند.

 

7) "حرکت نکن تا وقتی آن را ببینی."

 

بروس پاندولفینی در درجستجوی بابی فیشر

صبر کردن همیشه کار آسانی نیست. برخی از مواقع باید استراتژی هجومی داشت و با مشاهده اولین نشانه‌های یک فرصت خود به سمت آن هجوم برد. اما در برخی از موارد نیز باید صبر و شکیبایی به خرج داد تا پس از آنکه به قطعیت رسیدیم، دست به اقدامی بزنیم.

 

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.