وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

:: سنت‌شکنی و گردهمایی خانواده کاری استیل البرز در دانشگاه صنعتی شریف 27 تیر
admin لایک 0 دیدگاه

:: سنت‌شکنی و گردهمایی خانواده کاری استیل البرز در دانشگاه صنعتی شریف

نخست آقای ایزدپناه، بنیانگذار و کارآفرین شرکت صنایع استیل البرز از حضور میهمانان قدردانی کردند. در فرصت کوتاه از تاریخچه شروع کاری استیل البرز گفتند که چگونه در کارگاهی کوچک با 5 نفر، کاری را آغاز کردند که اکنون بیش از 1200 کارمند، مدیران ارشد و مدیران میانی آن را تداوم می‌بخشند. از سختی‌هایی گفتند که در زمان جنگ برای تهیه مواد اولیه کشیدند، و از اینکه اکنون کالاهای استیل البرز فراتر از استانداردهای جاری، دارای استانداردهای برتر اروپایی است.

مدیران برگزارکننده مراسم برای آنکه حضور فعالان بازار را بیشتر مغتنم شمارند، بخشی را به عنوان آموزش تهیه و تدارک دیده بودند که با عنوان تکنیک‌های فروش مؤثر و سخنرانی اینجانب برگزار شد. گوآنکه این آموزش به‌صورت انتقال تجربه‌ها و تکنیک‌هایی بود که بتواند یاری‌بخش و تسهیل‌گر فروشندگان باشد تا همچنان به رونق کسب‌و‌کار حاضران و افزایش فروش آنها منجر شود.

آنان که در میهمانی دیروز حضور داشتند، این احساس غرورانگیز توان علمی را از مدیران ارشد و بویژه آقای ایزدپناه دریافت کردند که برای رسیدن به نقطه اکنون، استیل البرز با کدام توانهای علمی و مهندسان پرتوان این راه را پیمود و همواره برای رسیدن به "عالی" در تلاش و کوششی خستگی‌ناپذیر است.

خانواده کاری همواره در پی آن است که افراد از همدیگر شمیم سلامت، همکاری، و موفقیت را دریافت کنند و در جمع دیروز این فضای دوستی و صمیمیت بین استیل البرز و یاورانش که همان فروشندگان و فعالان بازار این صنف هستند رخ داد و تقویت شد.

تکنیک‌های فروش مؤثر

در طول سال‌های کاری‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که در بازار تا چیزی ندهید، نمی‌توانید چیزی بگیرید. استیل‌البرز با پذیرش این اصل، گردهمایی روز سه‌شنبه را با این هدف برگزار کرد که ضمن تحکیم بین شرکت استیل‌البرز و فعالان و فروشندگان، در فکر سودزایی و فروش بیشتر آنان نیز باشد. بدین‌رو وظیفه داشتم تا من به عنوان سخنران، در فرصت کوتاه، در جمع آموزگاران بازار، به موضوعاتی اشاره کنم که فروش بیشتر و بازاریابی آنان را دربرداشته باشد.

از این رو به سراغ تجاربم رفتم که از دوران ویزیتوری در دانشگاه بازار آموخته بودم و همچنان درحال فراگیری آن هستم. این تجارب را در طول سال‌ها با انعطاف و تجدیدنظرها بیان کردم و در پایان گردهمایی، برخی از فروشندگان حضوری تشکر کردند و گفتند نکته‌های خوبی را آموختند که می‌تواند کسب‌و‌کارشان را رونق بخشد.

افزون براین، مدیران مدبر استیل‌البرز برای آنکه این یادگیری‌ها قرین و همراه این عزیزان باشد، یک پکیج حاوی اطلاعات مفیداز استیل‌البرز را به همراه یک نسخه کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران تقدیم حاضران می‌کردند. اقدام مدیر محترم بازاریابی استیل‌البرز در تقدیم کتاب نیز بدین‌گونه تحکیم می‌شد که در صفحه نخست این کتاب نوشته شده بود یادگاری است از شرکت صنایع استیل‌البرز و در پشت جلد کتاب لوگو این شرکت بود.

روش‌ها و شیوه‌های شرکت‌های برتر

آقایی می‌گفت اگر بخواهی در بازار، رهبر بازار باشی، لازم است هزینه‌های آن را بپردازی. رهبر بازار بودن هزینه‌هایی دارد که باید درعین هوشمندی، با گشاده‌دستی صورت گیرد. به عنوان معلم بازار که در بازار دارای تحرک و جابه‌جایی فراوانی هستم و اخبار شرکت‌ها را نیز از دور و نزدیک می‌شنوم، بسیار دیده‌ام هزینه‌های سنگینی که برای شرکت‌ها گاه سود اندکی دربردارد.

در عمل، داستان‌ها و خاطرات فراوانی از شرکت‌های برتر شنیده‌ایم که در دنیا از چه روش و اصولی تبعیت می‌کنند تا بهتر بتوانند با یاوران و مشتریان خود ارتباط مطلوبی داشته باشند. در طول سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های ایرانی که دوست دارند رهبری بازار را در دست گیرند، کوشیده‌اند از برخی از آن الگوها با انعطاف درون بازار ایران سود ببرند. برای مثال، به‌جای هیاهوهای تبلیغاتی، هزینه‌های سهمگین آگهی‌ها و تیزرهای تبلیغاتی، نصب بیلبوردهای پررنگ، از روش‌های کم‌هزینه نظیر میهمانی‌های ساده اما پرارزش، خرید و هدیه کتاب، از اسپانسری برای کتابی خاص استفاده کنند که خاطره شرکت را هر روز زنده کند.

تردیدی نیست که، سهم سرانه مطالعه در ایران پایین است، اما اگر فروشنده‌ای بداند با مطالعه کتابی، میزان فروش بالا می‌رود، به‌طور قطع و یقین آن را می خواند.

شایسته است از عنایت و توجه مدیران ارشد استیل‌البرز در چاپ نهم کتاب مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران صمیمانه تشکر کنم که با این اقدام، هم سهم سرانه مطالعه را در کشور افزایش خواهند داد، و هم بر رونق کسب‌وکارها افزوده خواهد شد و این همه، جملگی مقاصد نیکویی است که جامعه آن را تحسین خواهد کرد.

ضمن تشکر از همراهانم در TMBA، در آغاز صبح روز چهارشنبه 8 دی‌ماه نامه‌ای را از آقای ایزدپناه، بنیانگذار شرکت صنایع استیل‌البرز دریافت کردیم که تمامی تلاشهای همکارانم را پرلطف دیدند و پرمحبت یاد کردند.


ما در TMBA این آمادگی را داریم که سمینارهایی با شکوه معنوی را برای شرکت‌ها و مؤسسات و بنگاه‌های ایرانی اجرا کنیم؛ با هزینه‌های متعادل اما اثربخشی فراوان برای آنها و یاوران و مشتریان آنها.

هدف از این سمینارها، سنت‌شکنی و ساختارشکنی است؛ با این هدف که به سود صاحبان بنگاه‌ها، افزایش فروش و بازاریابی یاوران، و معرفی کیفیت برتر و قیمت متعادل برای مشتریان است؛ هدفی که بازاریابی در سالم‌ترین شکل آن دنبال می‌کند.

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله توسعه مهندسی بازار، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.