وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

چاپ سوم کتاب بازاریابی حسی توسط انتشارات بازاریابی روانه بازار شد 06 شهریور
admin لایک 0 دیدگاه

چاپ سوم کتاب بازاریابی حسی توسط انتشارات بازاریابی روانه بازار شد

چاپ سوم کتاب «بازاریابی حسی؛ راهنمای کاربردی تجربه ی تعاملی»، توسط انتشارات بازاریابی روانه بازار شد. این کتاب نوشته ی شاز اسمیلانکی است و توسط پرویز درگی و محمد سالاری ترجمه شده است.

·        بازاریابی حسی که در حوزه ارتباطات بازاریابی مورد توجه محافل مرتبط قرار می‌گیرد از دل این چالش‌ها سر بر آورده است و پاسخی به نیاز بازاریاب ها برای برقراری ارتباطی دو طرفه، هماهنگ با زندگی عادی مخاطب و بدون ایجاد مزاحمت، است تا با بهره‌گیری از حواس پنجگانه مشتری به نحوی مثبت به ماندگاری برند در حافظه وی منجر شود.

·        بازاریابی حسی برای مشتری خاطره ای به یاد ماندنی و جذاب ایجاد می کند که طی آن مشتری با لمس کردن، چشیدن، بوئیدن، شنیدن و دیدن محصول، (غوطه وری در برند)، فرصت تجربه برند را داشته باشد.

·        بازاریابی حسی با استفاده از ذهن هیجانی مشتری در جستجوی مدیریت تجربه مشتری (CEM) به منظور تبدیل حامیان برند به مروجین و مبلغین برند است.

·        بازاریابی حسی با طراحی و اجرای تجربه زنده برند برای مشتریان، در پی به زندگی آوردن برند است تا سطح قابل قبولی از برنداشتغالی را در زندگی مشتری ایجاد کند.

·        بازاریابی حسی طی سالهای اخیر توانسته است سهم رو به رشدی از بودجه های بازاریابی را به خود اختصاص دهد و جای خود را در بین کانالهای ارتباطی بازاریابی مستحکم کند.

کتاب "بازاریابی حسی (راهنمای کاربردی برای تجربه تعاملی برند) که در سال 2009 در انگلستان و سپس در آمریکا به چاپ رسید برای اولین بار در شرکت TMBA ترجمه و تقدیم علاقمندان شد که حالا سومین چاپ آن روانه بازار می‌شود. این کتاب ضمن بررسی پشتوانه‌ها و وزن علمی این متدولوژی، به صورت گام به گام روش طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی حسی را مورد کنکاش قرار داده است.

مصرف‌کنندگان به طور مداوم در معرض سیل‌آسای پیامهای سنتی و مکرر تبلیغاتی قرار دارند. پیامهائی که آنان را به صورت روزمره بمباران و دیدن برنامه های تلویزیونی آنان را قطع می‏کند یا در فعالیتهای روزانه بر سر راه آنان قرار می گیرد. این حقیقت را نمی توان نادیده گرفت که اگر یک آگهی تبلیغاتی را به دفعات کافی ببینید، احتمال بیاد آمدن آن جائی و زمانی در هنگام خرید، زیاد است. این بدانمعنی نیست که مصرف کنندگان خرید می کنند زیرا دارای یک ارتباط هیجانی واقعی با این برند هستند؛ بلکه معمولاً "فقط به این علت می خرند چون توجه آنها به برندی جلب شده که بلندتر فریاد زده است". این رویکردی قدیمی به ارتباطات بازاریابی است که با سرعت در حال مردن می باشد.

 

برندها می آموزند که  جهت کسب ارزش مادام العمر از مشتریان خود از طریق وفاداری مشتری، بایستی بهای آن را نیز بپردازند. ارتباطات بین برندها و مشتریان هدف آنها در حال دگرگونی شدید است. عصر جدید بازاریابی، یعنی عصر بازاریابی حسی، بر ارائه یک تجربه افسانه ای مرتبط با برند برای مشتری هدف است تا در زندگی آنها به ارزشی افزوده بیانجامد و نهایتاً به یادآوری بازاریابی برند توسط مصرف کننده منجر گردد - آنهم نه به این علت که بلندتر فریاد زده، بلکه به دلیل آنکه تجربه ای فراموش نشدنی را برای او فراهم کرده است.

مردم هر روزه در مورد تجربه های خود با یکدیگر گفتگو می کنند زیرا زندگی بالاخره ترکیبی از تجربه های روزمره است. تجربه ها واقعی هستند. آنها واقعیت زندگی می باشند. اگر فردی مطابق معمول به فعالیت روزانه خود مشغول باشد و در این روال طبیعی به تجربه ای مثبت از یک برند مواجه گردد، آنگاه احتمال گفتگو و اشاره به آن با دیگر افرادی که طی روز ویا حتی هفته ملاقات می‏کند، بسیار خواهد بود. شما با ارائه تجربه ای مثبت به افرادی که پول با تلاش حاصل شده خود را صرف خرید کالاها و خدمات شما می کنند، به تقویت و ایجاد یک رابطه واقعی بین مشتریان و برندهای تان اقدام کرده اید.

بازاریابی حسی یک متدولوژی خاص است که به شدت و سرعت در حال  دگرگون ساختن چهره بازاریابی (آنگونه که تا کنون می شناخته ایم)، می باشد. این کتاب یک راهنمای عملی برای بازاریابی حسی است. خوانندگان این کتاب با بکاربستن متدولوژی بازاریابی حسی در ارتباطات بازاریابی خود متوجه خواهند شد که مصرف کنندگان کالا و خدمات آنان به حامیان ، طرفداران و حتی توصیه کنندگان برند شان تبدیل شده که شخصاً این برندها را به دیگران توصیه کرده و نهایتاً مهمترین فعالیت بازاریابی را از جانب آنان به اجراء در می آورند. این کتاب تلاش کرده است تا نشان دهد چگونه بازاریابی حسی در شرایط جاری بازاریابی، مفید واقع می شود و چگونه آن را برنامه ریزی، اجراء و ارزیابی کنیم تا به بهترین نتایج نائل آئیم. مثالهای ارائه شده (موردی و کلی)، بر تعاملات با مشتریان متمرکز است و نشان می دهد بازاریابی میدانی چگونه می تواند در هر بخش و در مورد هر مشتری هدف، بکارگرفته شود و بهترین نتیجه را از هر کانال ارتباطی بازاریابی حاصل کند. این کتاب به بسیاری افسانه ها و انتقادات در مورد هزینه، دسترسی و ظرفیت های اندازه گیری بازاریابی حسی اشاره می‏کند و بین عبارات "بازاریابی حسی" و "تجربه زنده از برند" تمایز قائل می شود.

تجربه زنده از برند که یک ارتباط دو جانبه مرتبط با برند بین مصرف کنندگان و برندها است، می تواند به صورت چهره به چهره  یا از راه دور به اجراء در آید. این تجربه های زنده که برای به صحنه زندگی آوردن آنها و ارائه ارزش بیشتر به مصرف کنندگان طراحی شده است، در مرکز رویکرد بازاریابی حسی قرار دارد که در این کتاب به طور مشروح در مورد آن صحبت به میان آمده است. فلسفه آن ساده است. بنابراین دیگر کانالهای ارتباطات بازاریابی غیر زنده( سنتی و نوآورانه)، از این "تجربه زنده از برند" الهام می‏گیرند و پیرامون آن برای افزایش تأثیر این ایده بزرگ یکپارچه می شوند.

محتوای این کتاب در مورد مدل های برنامه ریزی و اجراء خلاقانه سعی و آزمون شده ای است که بهترین عملکرد را تسهیل کرده و به کمپین های موفق بازاریابی حسی منجر می گردد. این کتاب که مناسب خوانندگانی از شرکتهای کارفرمای صاحب کالا و خدمات، شرکتهای مجری بازاریابی حسی و ...می باشد، در نظر دارد  چارچوب فلسفی و برنامه ریزی خاصی را ارائه کند که بتواند برای هر مصرف کننده در نقطه تماس و در مورد تمامی ارتباطات بازاریابی بکارگرفته شود.

این کتاب تلاش دارد تا به عنوان یک دستورالعمل کاری برای بازاریابهای عصر جدید یعنی بازاریابهای حسی، مورد استفاده قرار گیرد.

 

علاقمندان می‌توانند کتاب را به روش‌های زیر تهیه کنند:

•   فروشگاه اینترنتی انتشارات بازاريابي: http://www.marketingshop.ir/product/6292

•    فروشگاه انتشارات بازاريابي: تهران: میدان انقلاب، ابتدای خیابان 12 فروردین، مجتمع کتاب 12 فروردین (پاساژ قرآن)، طبقه همکف، واحد 1

•    با شماره تلفنهاي: 66408251 (021) و 664082۷1 (021)

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.