وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

یلدا فرصتی برای عالمِ عاملِ عاشق بودن 29 آذر
admin لایک 0 دیدگاه

یلدا فرصتی برای عالمِ عاملِ عاشق بودن

آذر آمد
که روی لبهای پاییز
انار بگذارد
و او را
به دستهای یلدا بسپارد.....
امشب چه طولانی، ولی عاشقانه و پرنور است. شب روشن پر امیدی است که باید در ازدحام نگاه های مهربان بنشینیم و لبخند را به خوبی بدانیم. بنشینیم نفس هامان را با هم یک دل کنیم و خاطرات سرشار را از میان سینه هامان بیرون بریزیم تا خانه ها روشن شود. شمع ها را امشب کنار شب نشینی سرور، با شعله نوازش دل برافروزیم. سفره ها را از مائده دعای خیر پر کنیم و در جیب های یکدیگر نقل و نبات مهر بریزیم. سر بلند کنیم به سمت ستاره ها. بوسه برای آسمان برکت خیز زندگی بفرستیم و آواز زمستانه ای برای آغاز فصل تازه بخوانیم؛ آوازی به رنگ و رونق حیات راستین. لبخند بزنیم. شب همچنان ادامه دارد.
 خورشیدِ فردا کمی در تأخیر است؛ که امشب را در طولانی ترین لحظات باهم بودن پر از رمز و راز عاشقانه حیات کنیم؛ پر از نیایش خویشاوندی و هم‎دلی. یاد کنیم از پرواز های گذشته، از سفرهای تعالی، معجزات مکرر عمر. یاد کنیم از روزگار همیشه در شتاب، زندگانی پر رمز و راز. یکدیگر را فراخوانیم به سمت یک رنگی، به سمت عشق؛ که عمر نمی ایستد؛ که لحظه، گریزان است و با هم بودن غنیمتی است فرار.
همانطور که در کانال معلم بازاریابی (@parvizdargi) گفتم: همیشه مناسبت ها برای من فلسفه ای دارند. طبیعتا دوره ای از زندگی ما تمام شده و دوره دیگری در حال آغاز است. نه ماه از سال پایان یافته و سه ماه دیگر باقی مانده است.
ما در شب یلدا طبق سنت هایمان نزد بزرگترها می رویم. این سنت کمی برای ما کمرنگ تر شده است; حیف است. چرا که بزرگترها نعمت های زندگی ما هستند. 
ما در محفل خانوادگی خود حافظ می خوانیم ،فال می گیریم، شعر می خوانیم و انار و هندوانه می خوریم. یکی از فلسفه های شب یلدا، دور هم بودن و  یادآوری مهر و محبت است.
اما خواهشی که دارم این است که زمان کوتاهی را با خودمان خلوت کنیم و چند سوال را از خودمان بپرسیم:
•    سه تصمیم مهم زندگی فردی و زندگی کار و کسب ما در طی نه ماه گذشته چه بوده؟

•    بزرگترین اشتباهاتمان در طی این نه ماه چه بوده؟

•    بزرگترین موفقیت هایمان چه بوده و چه کسانی به ما در نیل به این موفقیت ها کمک کرده اند؟

و  نهایتا در این سه ماه آتی که از سال 1396 باقی مانده است، قصد برداشتن چه گام های درست تری را داریم؟در کجا قصد داریم صحیح تر حرکت کنیم؟ در کجا می خواهیم شور و شعورمان را برای اینکه انسانی زیبنده تر و شایسته تر برای خودمان، خانواده مان و بشریت باشیم، به کار بریم و در این راستا، گام های ارزنده تری را برداریم.
کلام آخر این است که برای آنکه بتوانیم عالم عامل عاشق باشیم، در این شب یلدا چه باید بکنیم؟
خواهشمندم اجازه بدهید همراهان دیگر هم از نظرات شما بهره‌مند شوند، چه بسا یک نظر بتواند  جرقه‌ای در زندگی فردی یا سازمانی فرد دیگری باشد.
جمع‌بندی نظرات در اینجا، پیج اینستاگرام، و صفحه تلگرام parvizdargi را انشاالله به استحضار همراهان میرسانم.
امیدوارم که همه ما عالم عامل عاشق باشیم.

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.