وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

ده نکته جالب و غیرمنتظره درباره مؤسس علی‌بابا 16 مهر
admin لایک 0 دیدگاه

ده نکته جالب و غیرمنتظره درباره مؤسس علی‌بابا

ده نکته جالب و غیرمنتظره درباره مؤسس علی‌بابا
جک ما، مؤسس شرکت علی‌بابا است. علی‌بابا یک شرکت خرده‌فروش آنلاین چینی است که توانسته جایگاه بسیار خوبی را نه تنها در چین بلکه در سطح بین‌المللی نیز برای خود به دست آورد. در اینجا چند نکته عجیب درباره بنیانگذار این شرکت را با شما در میان می‌گذارم:
1. جک ما دانش‌آموز بسیار ناموفقی بوده است. آنطور که خودش می‌گوید دو بار در دوران ابتدایی، سه بار در دوران متوسطه و دو بار در کالج در امتحانات رد شده است.
2. او در 12 سالگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرد. برای اینکه بتواند زبان تمرین کند هر روز صبح زود با دوچرخه خود 40 دقیقه پا می‌زد تا به هتلی در هانگژو برود و در آنجا به صورت رایگان لیدر تورهای مسافرتی باشد.
3. جک ما برای پذیرش در دانشگاه هاروارد 10 بار تقاضا داد و هر 10 بار تقاضای او رد شد.
4. پس از آنکه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد برای 30 شغل متفاوت رزومه فرستاد و تمام آنها رد شد. برایش فرقی نمی‌کرد که می‌خواهد چکار کند و به همین دلیل برای سازمان‌های مختلف رزومه خود را فرستاده بود. او حتی در مقطعی قصد داشته افسر پلیس شود.
5. یکی از 30 باری که او رزومه فرستاد، برای فست فود کی اف سی بود. کی اف سی 23 نیرو می‌خواست و جک ما نفر بیست و چهارم بود. بنابراین برای کار کردن در رستوران نیز درخواست او رد شد.
6. او برای اولین بار در سال 1995 با اینترنت آشنا شد. یکی از دوستانش صفحه یاهو را برایش باز کرد و بدین ترتیب جک ما با دنیای وب آشنا گردید.
7. در اولین سفری که به امریکا داشت برای گرفتن قرض یکی از دوستانش به کالیفرنیا رفت. فرد بدهکار او را در خانه‌اش حبس کرد و تهدید کرد اگر سر و صدا کند به او شلیک خواهد کرد.
8. اولین تلاش او در زمینه کارآفرینی با شکست مواجه شد. او قصد داشت در چین کار اینترنتی انجام دهد اما به دلیل آنکه سرعت سروری که در اختیار داشت بسیار پایین بود هر صفحه ای را که می‌خواست باز کند 3 ساعت به طول می‌انجامید. به همین دلیل تصمیم گرفت قید این کار را بزند و در وزارت تجارت خارجی چین مشغول به کار شود.
9. نام علی بابا از یکی از داستان‌های هزار و یک شب گرفته شده است. ما به این داستان علاقه بسیار زیادی داشت.
10. با وجود اینکه شرکت او یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌ها در حوزه تکنولوژی به حساب می‌آید اما وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اصلاً از تکنولوژی سر در نمی‌آورد و از کامپیوتر شخصی‌اش تنها برای چک کردن ایمیل‌هایش و جستجو در اینترنت استفاده می‌کند.

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.