وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

4 اقدام عملی در راستای دنبال کردن رؤیاها 01 مهر
admin لایک 0 دیدگاه

4 اقدام عملی در راستای دنبال کردن رؤیاها

رؤیا پردازی قدمتی به طول تاریخ بشریت دارد و انسان ها از دیرباز با رؤیاهای خود زندگی کرده و آنها را دنبال کرده اند. در این نوشتار 4 اقدام عملی در راستای دنبال کردن رؤیاها را با یکدیگر مرور می کنیم. 
1)رؤیاهای تان را بنویسید.
برای این کار می توانید حتی از برنامه اکسل نیز کمک بگیرید. به این صورت که ابتدا صفحه اکسل را باز کرده و در سطر بالا، زمان های در نظر گرفته شده برای رسیدن به رؤیاهای تان را بنویسید. این زمان ها به عنوان مثال می توانند 6 ماه، 5 سال و یا حتی تمام طول عمر را شامل شوند. سپس درستون کناری، مسائل  و مؤلفه های اصلی زندگی خود را بنویسید. این موارد می توانند شامل معنویات، خانواده، شغل، مسائل مالی، مسائل فکری، ارتباطات، شخصیت شما و حتی سفر به نقاط مورد علاقه شما باشند. 
اکنون شما جدولی را طراحی کرده اید که در سطر بالایی آن، زمان ها و در ستون کناری آن، مسائل مهم زندگی شما قرار گرفته اند. حال باید زمانی را برای پر کردن خانه های این جدول در نظر گرفته و در این خانه ها برای هر مؤلفه با توجه به زمانی که برای آن در نظر گرفته اید، هدفی را که مد نظر دارید بنویسید. حتی می توانید برای هر مؤلفه، بیش از یک هدف را در نظر بگیرید. 
2) به زمینه ها توجه داشته باشید
اگر شما در حرفه و زندگی روزمره خود غرق شده اید و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنید ممکن است نتوانید به سرعت به سمت رؤیاهای تان حرکت کنید. بنابراین با گام های کوچک شروع کنید. به عنوان مثال چنانچه نمی توانید آینده و چشم انداز خود را به صورت کلی تصور کنید، می توانید به جای این کار در راستای همان اهداف در این باره فکر کنید که یک ماه دیگر در چه نقطه ای خواهید بود. همچنین اگر حس می کنید که ذهن شما بیش از حد درگیر یک مؤلفه مانند شغل شده است می توانید بر روی مسافرت و یا ارتباطات تمرکز کنید. این کار مشکلی را برای شما ایجاد نمی کند چرا که اهداف در نظر گرفته شده برای مؤلفه های مدنظر با یکدیگر همپوشانی دارند. اگر شما وضعیت مالی خوبی نداشته باشید بالتبع این مسئله مسافرت شما را تحت الشعاع قرار خواهد داد. بنابراین به تمامی زمینه های زندگی خود توجه داشته باشید.
3) رؤیاهای تان را با دیگران به اشتراک بگذارید.
زمانی که جدول رؤیاهای تان را تکمیل کردید می توانید در کنار هر هدف، نام فردی را که می دانید می تواند در رسیدن به آن به شما کمک کند را بنویسید و سپس رؤیاهای تان را با این افراد مطرح کرده و از آنها کمک بگیرید همچنین می توانید برای خود زمان های مشخصی را در نظر بگیرید که در آن زمان ها به این افراد مراجعه کنید و آن ها را از روند پیشرفت خود آگاه نمایید. با این کار شما از تجربه افراد بهترین استفاده را می کنید و احتمال موفقیت خود در رسیدن به اهداف تان را بیشتر می نمایید. 
4) به طور منظم روند پیشرفت خود را پیگیری کنید.
 این گام، مهمترین قدم در راستای رسیدن به اهداف مورد نظرتان محسوب می شود. شما نباید بعد از تعیین اهداف خود آنها را بایگانی کنید. به علاوه، زمانی که به هدف مشخصی می رسید دست از کار نکشید و هدف عالی تری را جایگزین آن هدف نمایید. شما همچنین می توانید چناچه هنوز ملزومات رسیدن به اهدافتان را در اختیار ندارید زمان بندی آن ها  را تغییر دهید؛ اما باید به طور مداوم سعی در فراهم آوردن این ملزومات داشته باشید و این موضوع پیگیری نمایید. از خود بپرسید که آیا اکنون در نقطه ای قرار گرفته اید که بعد از مدت ها سخت کار کردن بتوانید به خود افتخار کنید؟

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.