وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

دو سؤال و چهارده پاسخ  22 شهریور
admin لایک 0 دیدگاه

دو سؤال و چهارده پاسخ 

استخدام نیروهای شایسته برای سازمان و کمک به نگهداشت آنها یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیران است. این دغدغه باعث شده تا در یک پژوهش معتبر 2 سوال مهم از 14 مدیرعامل مطرح پرسیده شود. پاسخهای این مدیرعاملان آنقدر جذاب بود که تصمیم گرفتم آن را برای استفاده همراهان عزیز در اینجا بیاورم. لطفاً پاسخ این مدیرعاملان را به دقت مطالعه کنید و سپس خود شما به این دو سؤال پاسخ دهید:
چگونه استعدادهای برتر را جذب و انگیزه آنها را حفظ کنیم؟
جاستین کوک:
سه چهارم دنیا را به دنبالش می گردم!
کورتنی نیکلز: ما یک صندوق توسعه فردی تشکیل داده ایم که همه در استفاده از آن سهم دارند. کار این صندوق، هرگونه کمک به کارکنان برای رسیدن به آسایش مطلوب است.
دن گرنگر: مراقبت، مراقبت و مراقبت از آنها تا زمانی که در توانم باشد.
استیون ایلرز: ما تمام هزینه های پزشکی و بیمه را به کارکنان خود پرداخت می کنیم. همچنین با نواختن موسیقی در محیط کار، سرو نوشیدنی های انرژی زا و ... محیط کار را برای کارکنان خود جذاب می کنیم.
سامر هاماده: با پیام های سازمانی هفتگی، خوردن ناهار با هم در بعضی روزهای ماه و یا صرف بستنی در عصرانه در کنار یکدیگر و حتی ارسال پیام انگیزشی در ساعات غیر اداری و... به کارکنان خود انگیزه می دهیم.
میشل وانگ: استعدادهای خوب را جذب و به سخنان آنها گوش می دهیم. البته متوجه این نکته باشید که این یک کار خلاقانه نیست. این نکته ای است که بسیاری از سازمان ها درباره آن دچار اشتباه می شوند.
کریس ریکرسون: من نیاز دارم روی این موضوع کار کنم
جان فاست: روی فرهنگ و اخلاقیات تمرکز می کنیم. ما در سازمان خود یک روز در هفته ناهار را با هم میخوریم. از طرف دیگر ساعت ادارای مشخصی نداریم و کارکنان می توانند کار خود را از هر مکانی انجام دهند.
جاش اکس: ما در سازمان خود یک فرهنگ عالی داریم. ما برای نیروهای خود مکمل و نوشیدنی های انرژی زا سرو می کنیم و برای آنها جوایزی را نیز در نظر می گیریم.
جوزف تیلور: ما 20 درصد از درآمد خود را به کارکنان خود اختصاص می دهیم و برای آنها جشن های درون سازمانی برگزار می کنیم.
حدود 60 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که پیدا کردن و حفظ کردن یک نیروی خوب بزرگترین مانع برای رشد محسوب می شود! ولی 40 درصد عقیده داشتند که استخدام چنین نیرویی قدم بزرگ برای سازمان در جهت دستیابی به پیشرفت خواهد بود. همه این نظرات نشان می دهد که باید محیط کار خود را به درستی انتخاب کرده و کار خود را نیز جدی بگیرید.  
در طول یک مصاحبه کاری کدام پرسش بیش از همه شناخت شما را از مصاحبه شونده بیشتر می کند؟
کیل هنسون:
بزرگترین ناامنی شما در زندگی چیست؟ (توجه کنید منظور ما ضعف نیست)
تدی جانز: درباره اولین حیوان خانگی خود صحبت کنید. ( در اینجا شما خلاقیت، شخصیت، شوخ طبعی و مهربانی شخص را متوجه خواهید شد)
هنری جونز: چند توپ بسکتبال در یک بوئینگ 747 جا می شود؟
نلسون جیمز: چقدر در زندگی خوش شانس هستید و چرا؟
منبع: www.inc.com

سبز باشید

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.