وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

نیازمندی های یک نیروی جدید 06 شهریور
admin لایک 0 دیدگاه

نیازمندی های یک نیروی جدید

برداشت اولی که یک نیرو از سازمانی که تازه به آن ملحق شده به دست می آورد در ادامه کار او در آنجا نقش بسزایی دارد. تحقیقی که توسط مؤسسه پژوهشی آبردین در سال 2013 انجام شد نشان داد كه 90 درصد از کارمندان در سال اول تصمیم می گیرند که در سازمان خود بمانند یا آن را ترک کنند. بنابراین انجام اقدامات لازم برای اینکه نیرو بتواند در ابتدای فعالیت خود از پتانسیلش به بهترین شکل استفاده کند بسیار مهم است. خودمان را برای لحظاتی جای نیرویی قرار دهیم و ببینیم در روزها و هفته های ابتدایی کار خود مایلیم سازمان چه چیزهایی را برایمان فراهم آورد. در ادامه به چند مورد اشاره می کنم. 
تور شرکت
هیچ نیرویی تمایل ندارد کار خود را با حجم عظیمی از کاغذ شروع کند. بسیاری از شرکت های پیشرو، اجتماعی سازی را به یکی از اولویت های اصلی خود تبدیل کرده اند. بنابراین بهتر است با یک تور کوتاه درون شرکت نیروی تازه وارد را هرچه بیشتر با فرایندها و افراد سازمان آشنا سازیم. 
برای وارد کردن نیروی جدید به فرایند کار عجله نکنید و تلاش کنید نیرو با اطلاعات کامل فعالیت خود را آغاز کند. شاید کمی طول بکشد اما نیرو با ذهنیت درست وارد فرایند خواهد شد. 
آموزش ضمن خدمت
شاید اینکه در ابتدای ورود نیرو یک کتابچه پر از دستورالعمل‌های ریز و درشت در اختیارش قرار دهیم راحت باشد اما باید دید چقدر در آشناسازی او با سازمان و نحوه فعالیت آن موثر خواهد بود. معمولاً اینگونه جزوات و کتابچه ها اصلاً خوانده نمی شوند و فقط هزینه روی دست سازمان می‌گذارند. اما آموزش ضمن خدمت این فرصت را به نیروی جدید می دهد که از نزدیک و در کنار نیروهای قدیمی با فضای کار آشنا شود و در یک فرایند تدریجی خود را به سطح اولیه مورد انتظار برساند.

بازخورد سازنده
بازخوردی که در ابتدای فعالیت نیروی جدید به او داده می شود باید بازخوردی سازنده باشد. منظور از بازخورد سازنده بازخوردی واقعی است که هدف آن کمک به ارتقاء نیرو است. نادیده گرفتن نقاط ضعف احتمالی باعث انباشت آنها خواهد شد و نادیده گرفتن نقاط قوت نیز انگیزه نیرو برای تلاش بیشتر را از او خواهد گرفت. بنابراین باید سعی شود بازخوردی سازنده با هدف و نیت کمک به نیرو به وی داده شود. تحت هیچ شرایطی نیرویی را که تازه وارد سازمان شده به حال خود رها نکنید. لازم است بیش از نیروهایی که سال هاست آنها را می شناسید و شما هم آنها را می شناسید به نیروی تازه وارد توجه کنید.  

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.