وبسایت شخصی پرویز درگی معلم بازاریابی

با جف بزوس بیشتر آشنا شویم 01 شهریور
admin لایک 0 دیدگاه

با جف بزوس بیشتر آشنا شویم

جف بزوس یکی از موفق‌ترین مدیران جهان است که همواره از کاروکسب او یعنی آمازون خبرهای شگفت‌آوری را می‌شنویم. در اینجا قصد دارم شما را با نکاتی از زندگی شخصی وکاری بزوس آشنا کنم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد اما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم روی موفقیت او اثر گذاشته‌اند.
1) ایمان به رویاها
او رؤیاهای کودکی اش را زندگی می کند. او شرکت توریسم فضایی خود به نام بلو اوریجین را در سال 2000 تأسیس کرد. جالب اینجاست که سال ها قبل او به دوستان و معلم خود گفته بود که تصمیم دارد وقتی که بزرگ شد یک کارآفرین فضایی شود.
2) مدیریت درست زمان
از آنجا که بزوس بسیار هوشمندانه در زندگی عمل می کند اهل مدیریت زمان است و خیلی خود را درگیر مسائل پیش پا افتاده نمی کند. این کار باعث سهولت در انجام کارها شده و سختی های بی مورد را از بین می برد. به گفته خودش تا بحال برایش پیش نیامده که برای انجام کاری تا دیر وقت بیدار بماند چون هرکاری را سر وقت خودش انجام میدهد. 
3) نگاه به آینده 
بزوس همیشه نگاهی به آینده دارد. بر اساس داستانی که نزدیکان وی نقل می کنند زمانی که وی کودکی نوپا بود با کمک پیچ گوشتی سعی داشته است گهواره خود را باز کند چرا که دوست داشته که به جای گهواره در  تخت خواب بخوابد. 
4) اهل خانواده بودن
قبول کردن به فرزندخواندگی، یکی از بخش های مهم داستان زندگی بزوس است. خود او نیز زمانی که کودک بود توسط پدرخوانده اش، میگل بزوس به سرپرستی گرفته شد. بروس به همراه همسرش سه فرزند پسر و یک فرزند دختر دارند که از کشور چین آنها را به فرزندخواندگی پذیرفته اند.
5) کار کردن در مزرعه
بزوس در زمان نوجوانی خود تابستان ها در مزرعه مادری پدر بزرگ خود در تگزاس کار می کرد که در کنار آن به کارهای دیگری همچون تعمیر آسیاب بادی نیز مشغول بود. این در حالی بود که پدر بزرگ او در شرکتی در زمینه تکنولوژی فضایی مشغول به کار بود و در کمسیون انرژی اتمی نیز عضویت داشت.
6) طی کردن مسیر پیشرفت
زمانی که بزوس نوجوان بود به عنوان آشپز در مک دونالد مشغول به کار شد و با درآمدی که از آنجا کسب می کرد، اردوی های تابستانی کوچکی برای محصلان دوره ابتدایی برگزار می کرد و باز از این طریق به کسب درآمد می پرداخت.
7) فراموش نکردن گذشته
دانشگاه پرینستون جایی بود که بزوس در آنجا به تحصیل پرداخته بود و در رشته های مهندسی برق و علوم کامپیوتر از آنجا فارغ التحصیل شده بود. او در سال 2011 مبلغی معادل پانزده میلیون دلار به منظور ساخت مرکز مطالعات اختلالات عصب شناختی به این دانشگاه کمک مالی کرد. 
8) اهل مطالعه بودن
جالب است بدانید که بزوس به شدت اهل مطالعه است. رمان مورد علاقه او "بازمانده روز" نام دارد که توسط کازو ایشیگورو نوشته شده است.

سبز باشید
 

درباره وبلاگ
من نوشتن را دوست دارم هر روز می نویسم .با بنیان گذاری TMBA و زیر مجموعه های آن شامل : آموزشگاه بازارسازان،شرکت نوربیز، کانون تبلیغاتی ضمیر بازار، مجله بازار یاب بازارساز، مجله TMBA، انتشارت بازاریابی، فروشگاه کتاب، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیقات بازاریابی و... سعی کرده ام با همراهی همکارن صمیمی در نهایت توان در خدمتگزاری به جامعه کار و کسب ایران بکوشم.